با توجه به پیشرفت حوزه فناوری اطلاعات خیلی از روش‌های سنتی در امر خدمت رسانی به مردم و ارباب رجوع را می‌توان حذف کرد به گونه ای که تمامی امور از طریق روش‌های الکترونیکی و دیجیتالی صورت گیرد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگارانبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در اولین نشست شورای تحول اداری این وزارتخانه با تاکید بر این مطلب گفت:.پیگیری مصوبات کمیته‌های شورای تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی مدیران و کارشناسان مربوطه  به طرح کاهش تصدی‌گری‌های بخش دولتی کمک می کند.
 
وی افزود: با توجه به اهداف دولت الکترونیک و با ارایه خدمات به صورت دیجیتالی به مخاطبان و ارباب رجوع می‌توان  بسیاری از رفت و آمدهای حضوری به وزارتخانه و هزینه‌ها را کاهش داد.
 
جنتی ادامه داد: در حوزه معاونت مطبوعاتی این نروش در ارائه خدمات به مخاطبان اجرا شده است و متقاضیان درخواست مجوز برای انتشار نشریات می‌توانند از طریق پورتال معاونت امور درخواست خود را پیگیری کنند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه صدور موسسات فرهنگی و هنری نیز بر روش دیجیتالی و پیگیری امور از سوی متقاضیان به صورت الکترونیکی تاکید شده  و لازم است در دیگر حوزه‌ها ازجمله صدور پروانه نشر و چاپ کتاب،‌ چاپخانه ها و غیره مراجعات حضوری کاهش یابد.
 
وی با اشاره به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: بر اساس آیین‌نامه این قانون که در هیات دولت مطرح است؛ باید اطلاعات مورد نیاز مخاطبان در حوزه‌های مختلف وزارت ارشاد از جمله قوانین نشر،‌شرایط دریافت مجوز موسسات و ... به طور دایم و شفاف در اختیار آنها قرار گیرد.
 
عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: با شفاف سازی و یپگیری امور از طریق روش‌های دیجیتالی و الکترونیکی بسیاری از فساد های اداری که ممکن است به وجود آید؛ کاهش می‌یابد.
 
وی گفت: ضروری است روش‌های فناوری اطلاعات در انجام امور وزارت ارشاد با جدیت بیشتری پیگیری شود زیرا از این طریق بسیاری از مراجعات حضوری کاهش می‌یابد و متقاضیان و مخاطبان وزارت ارشاد از طریق شبکه می‌توانند امور خود را پیگیری کنند.
 
وزیر ارشاد ادامه داد: با واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی در چارچوب قانون می‌توان به اهداف طرح کوچک سازی دولت نزدیک شد.
 
وی تاکید کرد: ضروری است در شورای تحول اداری تمامی مصوبات از طریق کمیته‌های مربوطه پیگیری شود و کمیته‌ها بر واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشند زیرا همیشه در ایجاد تغییر مقاومت وجود دارد.
 
جنتی افزود: زمانی که دفعات رفت و آمد ارباب رجوع به صورت حضوری در محل وزارتخانه کاهش یابد ، انجام بسیاری از کارها از جمله چاپ کتاب راهنمای مراجعان،‌ نصب بنرهای راهنما و ... ضرورتی ندارد و حذف می‌شود و این در کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی نقش به سزایی دارد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنهادات کارکنان و ارباب رجوع ‌ وزارتخانه در انجام امور گفت: بسیاری از پیشنهاداتی که از سوی کارکنان و ارباب رجوع‌ وزارتخانه که به بهبود و اصلاح امور کمک می‌کند را می‌توان در کمیته بررسی پیشنهادات شورای تحول اداری مطرح کرد و در صورت تصویب با هدف ایجاد انگیزه در کارکنان برای آن پاداشی در نظر گرفت.
 
وی افزود: با بررسی پیشنهادات کارکنان در زمینه‌های مختلف می‌توان افراد صاحب فکر و اندیشه در تمامی حوزه‌ها را شناسایی و از پیشنهادات سازنده آنها در اصلاح و بهبود امور بهره‌مند شد.
 
در ادامه این نشست "علی اصغر کاراندیش مروستی" معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد نیز گفت: در شورای تحول اداری کمیته‌ای با عنوان "بررسی پیشنهادات" متشکل از مدیر کل نوسازی و تحول اداری،‌ مدیر کل دفتر برنامه ریزی و راهبردی،‌یک صاحب نظر در امور فرهنگی و هنری با انتخاب وزیر ارشاد،‌ کارشناس صاحب نظر در نظام پیشنهادات، ‌کارشناس بهبود پیشنهادات و کارشناس متخصص موردی بر حسب حوزه تخصصی تشکیل شده است.
 
وی افزود: در این کمیته تمامی پیشنهادات کارکنان و مراجعین در حوزه‌های مختلف که سازنده باشد و به اصلاح امور و بهبود اوضاع موجود کمک کند؛ بررسی و در صورت لزوم تصویب می‌شود.
 
در این نشست جمعی از معاونین وزیر ارشاد و مدیران و کارشناسان حوزه تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند و پیشنهادان خود در حوزه‌های مختلف را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه کردند.


انتهای پیام/
برچسب ها: شورای ، مصوبات ، وزیر ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار