یک روانشناس گفت: وجود متکدیان علاوه بر زشت کردن چهره شهر و به جا گذاشتن تاثیرات روحی و روانی عامل مهمی در تن پروری، کاهلی و بی علاقه گی به کار و تلاش است.

احمد بیان روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در رابطه به متکدیان گفت: تکدی‌گری یکی از آسیب های اجتماعی است که متاسفانه جامعه ما به آن دچار شده است و در واقع متکدیان  افرادی هستند که بدون هیچ زحمتی به کسب درآمد می پردازند.
 
وی با اشاره به اینکه اغلب جامعه‌شناسان معتقدند تکدی‌گری تاثیرات زیادی بر اجتماع دارد، افزود:وجود متکدیان علاوه بر زشت کردن چهره شهر و به جا گذاشتن تاثیرات روحی و روانی بر انسان می تواند عامل مهمی در تن پروری،کاهلی و بی علاقگی به کار و تلاش باشد.
 
بیان با بیان اینکه وقتی یک متکدی بتواند بدون زحمت از صبح تا شب صدها هزار تومان از مردم شهر دریافت کند گفت: این حرکت می تواند ضربه های زیادی به اقتصاد جامعه وارد کند.
 
 
وی در ادامه تصریح کرد: تکدی‌گری باعث کسالت و تنبلی و عامل از بین رفتن روحیه اعتماد به نفس می شود و در واقع افرادی که به تکدی‌گری روی می آورند به تدریج با جدا شدن از جامعه به انزوای روحی، روانی کشیده می شوند و ضمن از بین رفتن توانایی و قابلیت‌های مثبت آنها احتمال بروز آسیب های اجتماعی دیگر مثل انواع بزهکاری در جامعه روی خواهد  داد.
 
بیات افزود: برای رفع مشکل تکدی‌گری در شهرها راههای زیادی وجود دارد که در مرحله اول از بین بردن ریشه های اجتماعی تکدی‌گری است.
 
وی تصریح کرد: از بین بردن معضل تکدی‌گری نیازمند یک برنامه بلند مدت است و نمی‌توان به موفقیت صد در صدی  در این زمینه دست پیدا کرد.
 
وی در خاتمه با بیان اینکه شهرداری ها با همه امکاناتی که در اختیار دارند می توانند در جهت جمع آوری تکدی‌گران سهم بزرگی داشته باشند گفت: برخورد جدی با متکدیان بسیار موثر است و شهروندان هم نسبت به عوارض کمک به متکدیان آگاه باشند  باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد تا از اجتماع سالم و سرزنده برخوردار باشیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تکدی ، متکدیان ، کار ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار