فاضل عبادی گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان ابتکاری که باعث می شود گام های غرور‌آفرین در عرصه بروز خلاقیت‌ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان دقایقی پیش با حضور جمعی از خانواده ها و کودکان در  سالن ابن سینا همدان آغاز شد.

فاضل عبادی مدیر کل ارشاد استان همدان ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده‌ها و مهمانان خارجی اظهار داشت: جشنواره تئاتر کودک نامی وزین با شهر هگمتانه و برگزاری آن در همدان ابتکاری است که باعث می شود گام های غرور آفرین در عرصه بروز خلاقیت‌ها فراهم کند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر با وجود رسانه‌های مختلف عرصه نمایش می‌تواند در تربیت نقش اثرگذاری داشته باشد، همچنین فرهنگ ایرانی و اسلامی بایستی نقش خود را از طریق تئاتر کودک ایفا کند.

عبادی تصریح کرد: در این روزها افتخار میزبانی نصیب ما شده و امیدواریم به شایستگی در زمینه رشد و تعالی تئاتر کودک در کشور قدم بر داریم.

وی هنر نمایش را زبان بین‌المللی خواند و گفت: هنر نمایش فراتر از زمان و مکان حرکت می‌کند و در روزهای آینده حرف‌هایی از زبان کودکان گفته خواهد شد.

عبادی خاطر نشان کرد: این فرصت را غنیمت می شمارم و برای کودکان جهان بخصوص کودکان غزه آرزوی آرامش و امید می‌کنم.

پیام دهکردی: هرکودکی اشارتی تا تو بدانی چه اندازه گم کرده‌ای
 
پیام دهکردی دبیر بیست و یکمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: سلام به خرد، سلام به صلح، سلام به عشق، سلام به کودکی، کودکان و نوجوانان همدان به آیین گشایش تئاتر کودک خوش‌آمدید.
 
وی ادامه داد: امروز نه به عنوان دبیر جشنواره، بلکه به عنوان مدرس تئاتر که پیش از این دبیری جشنواره را قبول کنم، روزی بدون تدریس نداشته‌ام.

دهکردی تصریح کرد: از روزهای آغازین شروع کارم در تهران تا به امروز که اینجا ایستاده‌ام روزی بدون یادگیری نداشته‌ام و تلخی ها و شیرینی‌هایی را یاد گرفته‌ام اما تلخی ها بیشتر بوده اند.

وی افزود: پس از جشنواره به دقت بیشتری سر کلاس‌هایم حاضر خواهم شد و با درک بیشتری مبحث کودکی را تدریس خواهم کرد.

دهکردی گفت: فقدان کودکی در وجود اغلب هنرمندان وجود دارد و هنر را از او دور می کند.

وی خاطرنشان کرد: به کودکیمان اجازه دهیم که در ما بخندد و بی پروا حرکت کند، همچنین به کودکانمان اجازه کودکی کردن بدهیم. چرا که هر کودکی اشارتی است تا تو بدانی چه اندازه گم کرده‌ای.

محمدابراهیم الهی‌تبار: نشان دادن مظلومیت کودکان غزه از رویکرد‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است

محمدابراهیم الهی‌تبار با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در دیار باستانی ایران زمین اظهار کرد: باید هنر متعالی و راستین تئاتر را در سراسر کشور اشاعه دهیم که این افتخار و پر و بال دادن به آن به استان مهرپرور همدان داده شده است.

وی افزود: جشنواره تئار کودک و نوجوان در گذار از فراز و نشیب های گذرا همسو با تحولات فرهنگی و هنری آینده ساز، چند سالی است در زادگاه خود به بالندگی چشم گیری دست یافته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ابراز امیدواری کرد: این چشنواره بتواند در آینده نه چندان دور در باروری شعار جشنواره بیست و یکم با عنوان " هویت، امروز و فردا" گام بلندی بردارد و جهانی عاری از خشونت را تجربه کند.

وی با بیان اینکه ما در این جشنواره داد مظلومیت کودکان غزه را در هر کوی و برزن فریاد می زنیم، توجه به این امر را یکی از رویکردهای مهم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دانست.

الهی تبار با اشاره به اینکه همدان با توانمندی ها، زیرساخت ها و هویت فرهنگی - اجتماعی ارزشمند خود پایگاه قابل اعتمادی برای تمام فعالیت های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان کشور است، تصریح کرد: همدان باید به عنوان قطب برنامه های فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

معاون استاندار همدان گفت: به طور حتم همدان باید از رهگذر برگزاری جشنواره به جایگاه واقعی خود دست یافته و در راستای رشد و تعالی هنر نوجوان کشور گامی بایسته بردارد.

وی تصریح کرد: این شدنی نیست مگر با بهره گیری از تمامی نیروهای شایسته استان و کشور تا از این طریق بتوانیم بر فردای کودکان و نوجوان نشاط، شادی و شور و شعور را دو چندان کنیم.

معاون استاندار همدان در پایان با قدردانی از تلاش تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره دستی داشتند، تصریح کرد: امیدواریم در جشنواره های آتی، همدان و تئاتر کودک و نوجوان به قله های رفیع تری از امید و نشاط صعود کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار