رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: دولت فرمولی را برای تعیین قیمت خوراک پتروشیمی‌ها مشخص کند که براساس آن فرمول قیمت خوراکی پتروشیمی تا ده سال پایدار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا تاج‌گردون در نشست خبری امروز خود که به تشریح لایحه اصلاح برخی از مقررات مالی دولت اشاره می‌کرد، از اصلاح قیمت خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد.  
 
وی افزود: به منظور جلوگیری از خام فروشی و حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش پایین دست پالایشگاه‌ها، قرار شد دولت یک فرمول مشخصی برای قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها تعیین کند.
 
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: براساس تصمیم مسئولان ذیربط از جمله کمیسیون برنامه و محاسبات دولت و انجمن صنفی پالایشگاه‌داران، نرخ بازگشت سرمایه ارزی هر واحد پتروشیمی باید حداقل 25 درصد تضمینی باشد.
 
وی گفت: قیمت انتخاب شده خوراک پتروشیمی براساس فرمول تعیین شده ده ساله خواهد بود یعنی تا ده سال آینده تغییری نخواهد کرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که باید به بخش سلامت اختصاص داده شود، به صورت قانون دائم تصویب شد یعنی از این پس همواره یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص خواهد یافت.
 
نماینده گچساران تصریح کرد: هم چنین اختصاص 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان نیز به صورت قانون دائم تصویب کردیم.
 
وی اظهار داشت: دستگاه‌ها و شرکت های دولتی را مکلف کردیم یک درصد اعتبارات را صرف پژوهش کنند و بخش‌های خصوصی که در حوزه پژوهش فعالیت کنند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.  
 
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: هم چنین مقرر شد یک درصد از منابع دستگاه‌های اجرایی در حوزه ورزش تخصیص داده شود که 30 درصد آن به وزارت ورزش تعلق می‌گیرد.  
 
وی گفت: هم چنین از عوارض دریافتی مربوط به نوشابه‌های گازدار نیز 40 درصد به وزارت ورزش و 60 درصد به وزارت بهداشت و درمان اختصاص دادیم که از سر جمع این عوارض 25 درصد آن‌ها به روستاها اختصاص داده شد.
 
تاج‌گردون در ادامه به تصمیمات حوزه ایثارگران اشاره کرد و گفت: مقرر شد مسئولیت درمان ایثارگران به بنیاد شهید و امور ایثارگران محول شود.
 
وی گفت: هم چنین سالانه 100 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران در نظرگرفته شد.
 
نماینده گچساران اظهار داشت: مقرر شد رزمندگان معسر غیرشاغل نیز بیمه شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای توسعه حوزه‌های علمیه در سراسر کشور تکالیفی پیش بینی شده و از دولت خواستیم برای توسعه فضای فیزیکی کشور نیز تلاش کند.  
 
وی هم چنین گفت: مقرر شد هر کسی که در سوانح رانندگی آسیب می‌بییند باید به صورت رایگان در بیمارستان‌ها معالجه شود.  
 
رئیس کمیسیون برنامه تصریح کرد: موضوع تحصیل رایگان ایثارگران و حافظان و قاریان قرآن به صورت قانون دائم تصویب شد.  
 
وی تصریح کرد: دولت را موظف کردیم ظرف ده درصد قیمت گاز بهای مصرفی را به روستاها اختصاص دهد 20 درصد از این مبلغ نیز به منظور تجهیز مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.  
 
تاج‌گردون در ادامه این نشست خبری از واگذاری زمین های مسکن مهر خبر داد و گفت: در صورتی که صاحبان ملک متقاضی باشند دولت با قیمت منصفانه‌ای ملک مسکن مهر را به آن‌ها واگذار خواهد کرد.  
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از بخشی از نشست خبری خود به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: 20 درصد از منابع ورودی دولت به صندوق توسعه ملی به شکل ریالی در بانک‌ها سپرده گذاری خواهد شد تا به منظور اعطای تسهیلات در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، صنایع تبدیلی، راه، آب و... صرف شود.  
 
وی افزود: هم چنین 10 درصد از این منابع نیز به صورت ارزی به صادرات اختصاص خواهد یافت.  
 
تاج گردون تصریح کرد: در جریان بررسی لایحه اصلاح تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به هدفمندی یارانه‌ها اشاره‌ای نشده است.  
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: دولت باید قانون هدفمندسازی را اجرا کند چرا که نمی‌شود افراد ثروتمند و فقیر به یک میزان از یارانه بهره‌مند شوند.  
 
تاج‌گردون گفت: در جریان برنامه ششم توسعه به موضوع هدفمندی توجه خواهیم کرد.  
 
وی در پایان تصریح کرد: با مشورت دولت و دیوان محاسبات قرار شد پول هیچ طرح عمرانی تا زمان اتمام آن طرح برگشت داده نشود.

انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار