رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق دولت الکترونیک باید از خدمات پستی بیشتر استفاده کرد که برای انجام این مهم باید بخش خصوصی را تقویت کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت؛دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم روز جهانی پست با تبریک این روز به کارکنان شرکت پست گفت: ابتدا از تعامل سازنده و مطلوب وزارت ارتباطات و کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تقدیر می کنم و امید دارم که این تعامل به ارتقای سطح خدمت رسانی به  مردم منتهی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید در استفاده از فکرهای نو و تازه در شرکت پست افزود: در این موضوع که پست سابقه طولانی در کشور دارد تردیدی وجود ندارد یکی از ویژگی های پست مردمی بودن آن است.

رئیس نهاد قانون گذاری ادامه داد: در نهادها و دستگاههای دولتی معمولا مردم برای رفع مشکلات خود باید به آن دستگاه مراجعه کنند این درحالی است که کارکنان شرکت پست برای ارائه خدمات خود به مردم مراجعه می کنند این موضوع باعث شده کارکنان پست همراز و همدم مردم باشند که این اعتماد سرمایه بزرگی است.

لاریجانی تصریح کرد: امروز شرایط دنیا از لحاظ تکنولوژی های ارتباطی تغییر کرده و شیوه هایی که در پست مورد استفاده قرار گرفته می شود مدرن  و پیشرفته شده است.

وی افزود: هیچ وقت نیاز به پست  قدیمی از بین نرفته و حتی در کشورهای توسعه یافته هنوز شیوه نامه دادن مرسوم است. البته در کنار این مسائل از امکانات ممتاز و نوین پستی استفاده می کنند.

دکتر لاریجانی ادامه داد: زمانی که در رادیو تلویزیون حضور داشتم برخی کارکنان از بابت این موضوع ناراحت بودند که ورود تکنولوژی های جدید باعث می شود که مردم دیگر مخاطب رادیو نباشند این درحالی است که رادیو در حال حاضر نیز مخاطب خود را دارد در پست نیز موضوع همین طور است.

رئیس نهاد قانون گذاری تصریح کرد: باید از شیوه های مدرن پست در زمینه های مانند پست مالی در کشور استفاده کرد، بخش مهمی از توسعه کشور بر عهده وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات است، ارائه خدمات مطلوب پستی می تواند از ترافیک شهرهای پرجمعیتی مانند تهران بکاهد.

دکتر لاریجانی با بیان این نکته که پست می تواند بخشی از دولت الکترونیک را محقق کند گفت: وزیر ارتباطات در بیانات خود روی موضوع توسعه روستاها تاکید داشتند که این نکته مطلوبی است، باید چرخه اقتصادی در روستاها به حرکت درآید و مردم بتوانند از امکانات مختلفی مانند خدمات پستی متنوع استفاده کنند.

وی افزود: استاد دانشگاهی در کشور پرجمعیت بنگلادش تحقیقی در رابطه با اینکه چرا افراد فقیر نمی توانند از خدمات بانکی استفاده کنند، انجام داده بود  که بعد از این تحقیق متوجه شد اگر خدمات بانکی مانند اعطای تسهیلات با شرایط آسان به روستائیان ارائه شود وضعیت مالی روستانشینان تقویت می شود بنابراین وی پیشنهاد تشکیل بانک فقرا را داد.

لاریجانی ادامه داد: اگر پست بانک کشور نیز به این تحقیق استاد بنگلادشی دانشگاهی توجه کند و تلاش کند وام های بانکی کشاورزان و روستائیان را با اخذ کمترین وثیقه به آنها ارائه دهد ، زمینه تقویت اقتصادی روستانشینان فراهم می شود.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: به دلیل اینکه شرکت پست از ظرفیت خوبی در میان مردم برخوردار است و ارتباط چهره به چهره ای با مردم دارد بنابراین می تواند در زمینه ارائه خدمات بانکداری از تئوری های موفق دنیا استفاده کند. مجلس نیز می تواند از لحاظ قانونی به انجام این مهم کمک کند. لذا از شما مدیران شرکت پست می خواهم از تجربیاتی مانند تجربه استاد دانشگاه بنگلادشی استفاده کنید.

دکتر لاریجانی گفت: باید به بخش خصوصی کشور بها داد تا زمینه رقابت پذیری در حوزه های مختلفی مانند خدمات پستی فراهم شود که این موضوع به ارائه خدمات مطلوب به مردم منتهی می شود.

وی افزود: باید پذیرفت که در بخشی از کارهای اداری اصلا لزومی نداشت دولت ورود کند  بنابراین باید به بخش خصوصی کمک کرد تا بتواند خدمت ارائه کند.

دکتر لاریجانی افزود: در کشور شرکت های دولتی بزرگی وجود دارد که بخش خصوصی توان رقابت با آنها را ندارد بنابراین باید با تقویت بخش خصوصی زمینه حضور این بخش را در سطح بین المللی فراهم کرد./

پایان پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار