واکنش نژادپرستانه شهردار شهر «گریت فالز» در ایالت «مونتانا»ی آمریکا علیه قرآن و اسلام با مخالفت گسترده شهروندان این ایالت مواجه شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، «مایکل وینترز»، شهردار شهر «گریت فالز» در ایالت «مونتانا»ی آمریکا پس از دریافت نسخه‌ای از قرآن کریم، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی را به خاطر اجرای طرح ارسال نسخه‌های قرآن برای مقامات آمریکایی، هدف حمله قرار داد.

شهردار گریت فالز که چند روز قبل از یازدهم سپتامبر امسال نسخه‌ای از قرآن کریم را در دفتر خود دریافت کرد، با نوشتن سرمقاله‌ای تند ضمن مربوط کردن گروه‌های تروریستی به دکترین اسلام، توزیع نسخه‌های قرآن را محکوم کرد.

وی در این مقاله نوشت: در زمانیکه ناآرامی در خاورمیانه به اوج رسیده، آمریکایی‌ها توسط تروریست‌های اسلامی سربریده می‌شوند و امنیت ملی در خطر است، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی برای من یک نسخه از قرآن می‌فرستند تا آن را در کتابخانه‌ام قرار دهم!

وینترز که بازنشسته نیروی هوایی آمریکا است، ادامه می‌دهد: آنطور که فهمیده‌ام همه شهرهای اصلی مونتانا نسخه‌های قرآن کریم را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه این مقاله تأکید می‌کند که مردم آمریکا باید طرح توزیع نسخه‌های قرآن از سوی این سازمان اسلامی را یک تهدید زیرکانه تلقی کنند!

مایکل وینترز می‌افزاید: دریافت قرآن درست سه روز پیش از سیزدهمین سالگرد یازده سپتامبر مسئله‌ای قابل توجه است.

پاسخ شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در پاسخ به اظهارات شهردار گریت فالز در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح ارسال نسخه‌های رایگان قرآن کریم برای مدیران و مقامات محلی، ایالتی و فدرال آمریکا، با هدف افزایش آگاهی جامعه نسبت به محتوای قرآن کریم و نیز مقابله با اسلام‌هراسی، در سال 2009 آغاز شد.

این سازمان در بیانیه خود می‌افزاید: این طرح که شامل ارسال 1000 نسخه ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی است، تابه‌حال با بازخورد مثبت از سوی اکثر مقامات آمریکایی مواجه شده است.

واکنش مردم مونتانا نسبت به اظهارات شهردار

«داناوان دنیس» یکی از شهروندان گریت فالز، پس از انتشار سرمقاله وینترز، در نامه‌ای نوشت: ای کاش می‌توانستم بگویم که از اظهارات شهردارمان در مورد دریافت یک نسخه از قرآن شگفت‌زده شدم، اما باید بگویم که نه از اظهارات نژادپرستانه او تعجب کردم و نه از لحن او.

وی افزود: یکبار دیگر مونتانا با انتخاب نادرست مسئولان خود، موجی از اظهارات ناخوشایند را در رسانه‌های کشور به راه ‌انداخت.

دنیس در ادامه این نامه می‌گوید: من با اظهارات اخیر شهردار مخالفم و فکر می‌کنم که او صلاحیت نمایندگی جمعیت چندفرهنگی گریت فالز را ندارد.

نامه داناوان دنیس که دو روز پیش از سوی پایگاه خبری روزنامه «گریت‌فالز تریبون» منتشر شد، تاکنون با حمایت گسترده مردم این شهر در مخالفت با اظهارات شهردار مواجه شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار