"رامی الحمد الله"؛ نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین بر یکپارچگی سرزمین و کشور فلسطین تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ "رامی الحمد الله"؛ نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین بر یکپارچگی سرزمین و کشور فلسطین تاکید کرد.

رامی الحمد الله در کنفرانس خبری که از شبکه الجزیره به طور مستقیم پخش شد، گفت امیدواریم که سرزمین فلسطین از غزه تا رام الله و تا قدس شرقی، یکپارچه شود. 

وی افزود غزه جزو مهمی از طرح ملی تشکیل کشور فلسطین است و بدون غزه چنین طرحی وجود نخواهد داشت، ما ویرانیها را در غزه دیدیم و دولت توافق ملی وظیفه خود می داند که حمایت همه کشورهای عربی، اسلامی و دوست را برای بازسازی غزه بسیج کند. 

رامی الحمد الله گفت غزه در معرض سه جنگ قرار داشته است، ما باید با همه سازمانهای دولتی تلاش کنیم تا محاصره ظالمانه غزه برطرف شود که بیش از هفت سال و نیم است ادامه دارد و باید اشغالکری پایان یابد و کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود، البته این، کار آسانی نیست و ما به تلاش بین‌المللی گسترده نیاز داریم و باید میلیاردها دلار برای بازسازی غزه هزینه کنیم و در نشستی با مسئولان فلسطینی و مسئولان مصری آنرا مطرح خواهیم کرد. 

همچنین مشکلات داخلی هم وجود دارد و باید همه گروههای فلسطینی دست به دست هم دهند و دولت کنونی، دولت همه فلسطینیان و گروهها فلسطینی است و باید از آن حمایت کنند تا به هدف نهایی یعنی تشکیل کشور مستقل فلسطین و پایان اشغالکری برسیم.

  وظیفه اصلی دولت بازسازی غزه است و ما به مردم کمک خواهیم کرد تا زیرساختها از نو ساخته شوند. ما از همه رسانه‌های فلسطینی تشکر می‌کنیم که در واقع در صف مبارزه با اشغالگر هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار