21 ميليون و 500 هزار تن كالاهاي نفتي و غيرنفتي در نيمه نخست سال جاري از مرزهاي زميني و آبي وارد و 30 ميليون و 800 هزار تن كالا از مرزهاي کشور صادر شد كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ميزان واردات 19.6 درصد افزايش و صادرات كالا 5 درصد افزايش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،رمديركل دفتر فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات  سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اظهار داشت: 3 ميليون و 170 هزار تن كالا از طريق مرزهاي جاده‌اي از كشور خارج شده است.

فرامرز مداح با اشاره به اينكه از مجموع واردات و صادرات سهم جاده 4 / 7 درصد، راه‌آهن 2 درصد و سهم دريا 6 / 90 درصد است ، گفت: از ميان مرزهاي جاده‌اي کشور، مرز بازرگان با سهم 61 درصدي فعال‌ترين مرز در زمينه واردات كالا به كشور به شمار مي‌رودو پس از آن مرزهاي آستارا و ميرجاوه با 15 و 13 درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارد.

وي افزود: عملكرد مرزهاي جاده‌اي در زمينه صادرات كالا از كشور نشان مي‌دهد مرز بازرگان با 23 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهاي دوغارون با 15 درصد و آستارا با 13 درصد قرار دارد.

مديركل دفتر فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات با بيان اينكه سهم كاميون‌هاي ايراني در صادرات كالا 61 درصد و در جابه‌جايي واردات كالا 44 درصد بوده است، افزود: از مجموع كالاهاي صادر شده بيشترين ميزان به  افغانستان و تركيه و از مجموع كالاهاي وارد شده بيشترين ميزان از تركيه و آذربايجان بوده است.

وي با اشاره به اينكه در اين مدت 130 هزار نفر مسافر با 13 هزار و 700 دستگاه وسيله‌نقليه مسافري وارد كشور شدند، افزود: سهم اتوبوس 45 درصد، ميني‌بوس 6 درصد و سواري 49 درصد است.

همچنين 228 هزار نفر با 23 هزار دستگاه وسيله‌نقليه مسافري از كشور خارج شدند كه سهم اتوبوس 56 درصد ، ميني‌بوس 2 درصد و سواري 42 درصد بوده است.

مداح درباره آمار تردد وسايل‌نقليه مسافري در مرزهاي کشور گفت: بيشترين تردد وسايل‌نقليه مسافري در مرزهاي دوغارون با 29 درصد و بيله‌سوار با 19 درصد بوده است.

مديركل دفتر فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خاطرنشان كرد: از مجموع مسافران وارد شده به كشور 69 هزار نفر مسافر خارجي و 61 هزار نفر مسافر ايراني بودند و از مجموع مسافران خارج شده از كشور 92 هزار نفر مسافر خارجي و 136 هزار نفر مسافر ايراني از مرزهاي جاده‌اي کشور خارج شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، شهرسازی ، جاده ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار