رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت نیروهای زمینی می توانند در مقابله با داعش کمک مفیدی باشند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی هیل در مقاله ای به قلم پیتر شرودر نوشت: مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در شبکه ای بی سی نیوز گفت مشخص کردن اهداف برای حمله به شورشیان داعش برای هواپیماهای آمریکایی کار دشواری است. او گفت استفاده از نیروهای زمینی می تواند به شناسایی اهداف برای حملات هوایی کمک کند. او در پاسخ به سوالی درباره حضور نیروهای زمینی آمریکا گفت:« شرایطی وجود خواهد داشت که احتمالا ممکن است جواب این سوال مثبت باشد. اما در حال حاضر چنین شرایطی پیش نیامده است.» آمریکا برای مبارزه با داعش و مهار آنها از طریق حملات هوایی و آموزش نیروهای منطقه ای از آنها حمایت می کند. اما گزارشات اخیر حاکی از آن است که شورشیان داعش پیشروی هایی در منطقه داشته اند.

دمپسی گفت شاید داعش با حملات هوایی آمریکا خودش را وفق داده تا حداقل تاثیر را متحمل شود. او گفت وقتی دشمن خودش را با شرایط وفق می دهد هدف قرار دادن آنها سخت تر خواهد شد. دمپسی گفت:« آنها می دانند چطور مانور دهند و چطور خودشان را مخفی کنند.» درحالیکه دمپسی عقیده دارد استفاده از نیروهای زمینی می تواند در تلاش برای مقابله با داعش موثر باشد سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در شبکه ان بی سی حضور نیروهای زمینی آمریکا در منطقه را کاملا رد کرد. دمپسی گفت شورشیان داعش برای اینکه بتوانند در نسل بعد تاثیرگذار باشند به دنبال کودکان هستند.


مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز یکشنبه گفت مشاوران نظامی این کشور در عملیات نظامی علیه تکفیری ها در عراق در صورتی که نیروهای عراقی آماده چنین عملیاتی باشند ، احتمالا نقش مستقیم تری ایفا خواهد کرد.
 ژنرال دمپسی افزود وی هنوز به این نتیجه نرسیده است که وجود نیروی زمینی آمریکا در نقاط هدف می تواند به تاثیر بیشتر حملات هوایی آمریکا کمک کند.

وی تصریح کرد اما زمانی که نیروهای عراقی آماده باشند حملاتی را علیه داعش ( دولت اسلامی عراق و شام ) آغاز کنند که بخش هایی از شمال و غرب عراق و همچنین بخش هایی از سوریه را به کنترل خود درآورده اند ، احتمالا اوضاع تغییر خواهد کرد.
دمپسی در مصاحبه با شبکه ای بی سی با اشاره به شهر موصل در شمال عراق که ستیزه جویان داعش ماه ژوئن آن را تصرف کردند گفت موصل در عملیات زمینی آینده در برخی نقاط از عراق احتمالا محل یک نبرد واقعی خواهد بود.
وی افزود :« درک من در حال حاضر این است که ما به علت پیچیدگی این جنگ نیازمند نوعی متفاوت از مشاوره و کمک هستیم.»
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است هیچ نیروی زمینی آمریکا به عراق اعزام نخواهد شد.
با این حال در مورد اینکه آیا ارتش عراق برای عملیات زمینی علیه ستیزه جویان داعش در آینده ای نزدیک به قدر کافی قدرتمند خواهد بود یا خیر تردیدهایی وجود دارد و همین تردیدها می تواند زمینه ساز مداخله نظامی مستقیم آمریکا در عراق باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار