در اظهارنظری نادر، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل اعتراف کرد که سربازان حماس در خلال جنگ 50 روزه غزه، شجاعانه در برابر این رژیم ظاهر شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رای الیوم، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، بنی گانتز رزمندگان حماس را رزمندگانی شجاع توصیف کرد.

گانتز در یک سخنرانی در جمع افسران اسرائیلی در مقر وزارت جنگ اسرائیل گفت رزمندگان حماس به خوبی آموزش دیده بودند و ناگریز باید اعتراف کرد که ما در طول حمله به نوار غزه با رزمندگانی شجاع نبرد کردیم.

او افزود رزمنده حماس با شجاعت جلوی تانک ظاهر می شد و با پرتاب بمبی آن را منهدم می کرد.... و این عمل، تنها از سوی یک فرد شجاع انجام می شود

بنی گانتز گفت در مورد حوادث و چالش های پیش رو، نمی توان پیش بینی کرد، اما مسئله مهم آمادگی مقابله با هر گونه خطری است که اسرائیل را تهدید کند

او درباره عملکرد افسران اسرائیلی در طول جنگ با غزه گفت: ما در طول جنگ برحسب تجربه عمل کردیم، اما باید درباره عملکرد بعدی افسران بحث و بررسی کنیم.

براساس گفته منابع پزشکی فلسطین در جریان حمله به نوار غزه که 51 روز به طول انجامید 2159 نفر از زن، کودک و مردم فلسطین کشته شدند و بیش از 11 هزار نفر دیگر مجروح شدند.

علاوه بر این 9هزار منزل مسکونی به صورت کامل و 8 هزار منزل دیگر به صورت جزئی تخریب شدند.

در طرف مقابل مقامات رسمی اسرائیل اعلام کردند 68 نظامی و 4 غیر نظامی کشته و 2522 نفر اسرائیلی زخمی شدند. از زمان پیروزی حماس در انتخابات قانونی فلسطین در سال2006 اسرائیل نوار غزه را در محاصره زمینی و دریایی قرار داد و با وجود تشکیل دولت توافق ملی در ژوئن سال گذشته، دامنه محاصره را تنگ تر کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار