سه درخواست یک نابینا درجلسه شورای شهر/ بزرگترین نیاز افراد معلول ایمنی تردد است

سه درخواست یک نابینا درجلسه شورای شهر مطرح شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در جلسه علنی شورای شهر که همزمان با روز جهانی نابینایان و عصای سفید‌برگزار شد دارابی وکیل پایه یک دادگستری که نابیناست ضمن ایراد سخنانی درجلسه شورای شهر گفت: امیداست مجموعه شورای باجلب مشارکت شهرداری بتواند گام‌های خوبی برای قشرنابینایان بردارد کما اینکه گام‌هایی برداشته شده است اما بسیار ناچیز است.

وی در ادامه سه درخواست از اعضای شورای شهر کرد و افزود: از جمله مسائلی که نابینایان خواستار آن هستند این است که در فرهنگسراها کلاسهایی با بعدعلمی،هنری و فضیلتی داشته باشند.

دارابی مهیا کردن شرایط مطلوب برای استفاده از مجموعه های ورزشی را درخواست دوم خود عنوان کردو بیان داشت: امیدوارم دراستفاده از این مجموعه‌ها تسهیلات خوبی برای قشر نابینایان فراهم شود.

وی درخصوص درخواست سوم خود گفت: درحال حاضر سامانه خدماتی برای تردد معلولین وجود دارد، اگر دراین مجموعه جایگاهی را برای سرویس دهی به نابینایان اختصاص دهیم خدمتی به این قشر شده است.

در ادامه جلسه شورای شهر سهیل معینی مدیر مسئول روزنامه ایران سپید نیز گفت: افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است که تنها روزنامه بریل در دنیا در کشور ماست.

وی با تاکید بر اینکه دونماینده نابینا در شورای شهر وجوددارد اظهار داشت: از آنجا که بحث شهروندان معلول نه جناه می‌شناسد ونه لابی،لذا شورای شهر تنها لابی ماست.

معینی بزرگترین نیاز افرادمعلول را ایمنی تردد عنوان کرد وبیان داشت:ستادمناسب سازی فضاهای شهری که درتهران وجوددارد از جایگاه مناسبی برخوردار نیست بسیاری از پروژه‌های مناسب سازی درحال انجام است اما چیزی که کم است جایگاه ستادمناسب سازی مناسب نیست وبه همین علت این ستاد نمی تواند نظارت کافی را داشته باشد.

مدیر مسئول روزنامه ایران سپید درادامه از شورا خواست تا نماینده مستقیم در این ستادداشته باشد.

وی همچنین پیشنهادداد که هر جا ضوابط دسترسی پذیری کامل رعایت شود نشان دسترسی پذیری بدر را به این مکان اختصاص دهیم.

شایان ذکر است بدر نام بانوی نابینایی است که به علت سقوط از پله‌های مترو جان خود را از دست داد.

بنابر گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در جلسه امروز ازدو عضو نابینای شورای شهر وهمچنین نابینایان حاضر در شورا از جمله دارابی وکیل پایه یک دادگستری، معینی، مدیرمسئول روزنامه ایران سپید که تنها روزنامه بریل دردنیاست صادقی‌نژاد یک فعال حوزه آموزش وتوان‌بخشی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار