سلیمی گفت: طرح آمایش سرزمینی آموزش کشور در بخش دانشگاهی با یک خلاء جدی مواجه است و آن هم تعدد دانشگاه‌هایی است که حتی هدف از تاسیس آن نیز مشخص نیست.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نگاه مجزا به مشکلات حوزه آموزش عالی بسیار آسیب زننده است به گونه‌ای که اکنون تعدد دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌هایی که خود با صندلی خالی مواجه‌اند یکی از معضلات جدی برای آمایش سرزمینی کشور به حساب می‌آید.

وی گفت: متاسفانه در برهه‌ای از زمان دانشگاه‌های متعددی به صورت غیر دولتی و غیر‌انتفاعی شکل  گرفته‌اند و هزینه‌ای هنگفت نیز  بابت احداث آنها خرج شده است که اکنون کارایی خاصی برای حوزه آموزشی کشور به همراه ندارد.

وی با بیان اینکه در احداث دانشگاهها مشخص نیست که این دانشگاه چه مزیت منطقه‌ای به همراه داشته است، خاطرنشان  کرد:  توزیع و تعدد دانشگاه‌ها حالت  کاریکاتوری دارد و در برخی مناطق به شدت با تراکم دانشگاه و دانشجو مواجه‌ایم و در برخی مناطق نه دانشگاهی هست و نه دانشجویی.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از رشته‌های اینگونه دانشگاه‌ها در حال حاضر با صندلی‌های خالی مواجه‌اند و در بسیاری از کد رشته‌های خود متقاضی ندارند.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار