رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

افزایش لاپوشانی‌ها باعث فراموشی سلامت مردم شده است

شهریاری با بیان این که وظیفه اصلی ما این است که مردم از مواد غذایی سالم استفاده کنند، اظهار داشت: متاسفانه آنقدر لاپوشانی‌ها زیاد شده که سلامت مردم در این بین فراموش شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس امروز 23 مهر در همایش روز جهانی غذا گفت: متأسفانه ما همیشه قانون‌های خوبی می‌نویسیم، اما خوب اجرا نمی‌کنیم. البته شاید در اجرا هم مجریان چندان مقصر نباشند؛ چون باید زیرساخت‌ها فراهم باشد تا قوانین زیبایمان روی کاغذ نماند. 
 
وی گفت: وقتی پای صحبت کارشناسان تغذیه و بهداشت می‌نشینیم در آخر می‌مانیم که چه چیزی را باید بخوریم؛ چرا که در مورد هر ماده غذایی یک مشکلی وجود دارد. در واقع افزایش سالانه 100 هزار مبتلا به سرطان و افزایش روزافزون بیماری‌های قبلی و عروقی بخش عمده‌ای از آن مربوط به مصرف مواد غذایی مصرفی است. 
 
شهریاری ادامه داد: تقلبات در مواد غذایی زیاد شده به طوری که نمی‌توانیم آبلیموی طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم. در واقع با پیشرفت علم و دانش،‌ تقلبات هم افزایش پیدا کرده است. 
 
شهریاری اظهار داشت: چند وقت پیش صحبت وزیر بهداشت در مورد روغن پالم چه جنجالی به پا کرد. البته واردات روغن پالم در کشور زیاد است، اما چرا با حجم واردات زیاد نوع مرغوب آن را وارد نمی‌کنیم و این که چرا طبق استانداردها این روغن به مواد غذایی اضافه نمی‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افزود: وظیفه اصلی ما این است که مردم از مواد غذایی سالم استفاده کنند، ولی متاسفانه آنقدر لاپوشانی‌ها زیاد شده که سلامت مردم فراموش شده است. 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که باید سلامت مردم برای ما مهم باشد، افزود: این که دستگاه‌های متعددی متولی سلامت هستند، ایده‌آل نیست. ما باید به سمتی حرکت کنیم که وظایف و مسئولیت‌ها پخش شوند و در صورت هر نوع مشکل یک ارگان پاسخگو باشد، نه این که وقتی مشکلی ایجاد شود ندانیم که کدام ارگان را مقصر بدانیم. 
 
وی به وزیر بهداشت توصیه کرد: باید یک بازنگری در سازمان غذا و دارو شود، ‌چرا که دستگاه‌های متعدد به سلامت مردم ضرر می‌زند. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تولید محصولات ارگانیک باید تا پایان برنامه پنجم به 25 درصد می‌رسید که متأسفانه تحقق نیافت. همچنین سبزی‌های تهران متأسفانه با آب فاضلاب آبیاری می‌شوند و از طرف دیگر باقیمانده سموم در میوه‌ها زیاد است. 
 
شهریاری با بیان این که سموم زیادی وارد کشور می‌شوند، اصرار داشت: کشاورزان به هر مقدار که بخواهند از این سموم استفاده می‌کنند که این باعث افزایش باقیمانده سموم در میوه‌ها و مواد غذایی می‌شود. 
 
شهریاری با بیان این که حفظ جان انسان‌ها از واجبات است، خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان صنایع غذایی باید محصولاتی را تولید کنند که موجب ضرر و زیان برای مردم نشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار