چرا واشنگتن نیروهای نظامی خود را به لیبریا اعزام کرده است ؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری آنتی وار در مقاله ای به قلم "جاستین رایموندو"‌ نوشت : دولت آمریکا در آنچه که نباید انجام بدهد بسیار خوب و عالی عمل کرده است از جمله حمله به دیگر کشورها بدون دلیل و علت قانع کننده ،‌ استفاده از قدرت نرم به منظور تغییر حکومت ، تامین منافع اقتصادی تحت پوشش " ترویج دموکراسی " . این دولت همچنین در اقداماتی که واقعا باید انجام دهد و اجرای آن لازم است بسیار بد عمل کرده از جمله : محافظت از آمریکایی ها در مقابل آسیب های فیزیکی در خارج از کشور . 

سرنگونی حکومت های سرکش ؟ محافظت از مردم آمریکا در برابر بیماری ها خطرناک و مسری ؟ دلایل حمله به کشورهای آفریقایی کدامیک از این موارد می باشد ؟ هیچکدام . 

بیش از 300 سرباز آمریکایی به لیبریا _ ‌کانون شیوع ابولا _ اعزام شده اند که انتظار می رود که تا آخر اکتبر این تعداد به 700 تن برسند . بر اساس اعلام آمریکا این تعداد باید تا 4 هزار تن افزایش یابد . گزارش آسوشیتدپرس در این باره نوشت : هدف از این اقدام آمریکا چیست ؟ کاپیتان کارتر گنگ استون ، سخنگوی گروه اعزامی آمریکا اظهار داشت : تفنگداران هوایی و دریایی به حمل و نقل ابزارآلات و انتقال منابع کمک خواهند کرد . این روش ازدحام جاده مونرویا و جاده های خارج از پایتخت را کاهش خواهد داد . 

وی همچنین افزود :‌ این نیروها همچنین به انتقال مصالح ساختمانی به کشورهای افریقایی به منظور ساخت و ساز وادهای زیربنایی و درمانی بسیار کمک کننده هستند . 

بنابراین ایالات متحده صدها و احتمالا هزاران نیروی نظامی خود را به آفریقا اعزام کرده است تا ... مشکل ترافیک را در این کشورها حل کند ؟!

سناتور رند پال ، این سیاست کاخ سفید را به چالش کشیده است . وی نقطه ضعف این استراتژی را اعزام هزاران سرباز آمریکایی به منطقه ای دانست که به شدت در معرض ابتلا به ویروسی مرگبار به نام ابولا هستند . این سربازان در صورت ابتلا باید به آمریکا بازگردند و بازگشت آنها به معنای گسترش این ویروس در سراسر کشور خواهد بود . 

رند پال یک دکتر است و نسبت به سایرین اطلاعات بهتری درباره وضعیت بهداشت ،‌سلامتی یا ناآگاهی های عمومی مردم دارد . وی از ابولا نه تنها برای حمله به باراک اوبامااستفاده کرده است بلکه از این طریق بر احزاب غیردولتی به منظور تحقق اهداف حزبی خود استفاده می نماید. 

این مورد ( مواجهه با بحران ابولا )  نیز نمونه دیگری از سیاست خارجی آمریکا در قبال مداخلات نظامی است ، سیاستی که طبق آن استفاده از نیروی نظامی بعنوان راهکاری برای امور اجتماعی و شهری برگزیده میگردد . این سیاست نیز بار دیگر به زیان شهروندان آمریکایی است. دراین مورد تهدید پزشکی و بیماری وجود دارد .

در انتهای این مقاله آمده است : واقعیت این است که ایالات متحده نه به منظور سرگونی حکومت های سرکش در آفریقا و نه برای محافظت از جان شهروندان آفریقایی در برابر گروه های تروریستی فعال در این قاره ارتش خود را به آنجا اعزام نکرده است .

جزترویج و توسعه امپریالیسم خود و غارت ثروت های گسترده و فراوان نفتی و گازی این قاره اگیزه دیگری نمیتوان کاخ سفید را وادار به یک لشکرکشی تازه به منطقه ای بزرگ و البته بکر و جدید نماید. 



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار