مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان از نواختن زنگ محتشم کاشانی نخستین مرثیه سرای تاریخ اسلام و تشییع همزمان با نخستین روز محرم حسینی در مدارس این شهرستان خبر داد.

محمود خدمتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: زنگ محتشم کاشانی به صورت نمادین در دبيرستان محتشمي كاشان و تمامي مدارس این شهرستان نواخته می شود.
وی تصریح کرد: قرائت جمعی بند اول اشعار محتشم توسط دانش آموزان در مدارس‌ كاشان را از دیگر برنامه های آیین نواختن زنگ محتشم کاشانی برشمرد و گفت: برگزاري مسابقات پژوهش و تحقيق شخصيت محتشم كاشاني از دیگر برنامه هاي جنبی این آیین است.
به گفته وی، اجرای مراسم غبار روبي و عطرافشاني مقبره اين شاعر بلندآوازه شعر دینی در نخستین روز محرم حسینی از دیگر برنامه هاي جنبی آیین نو اخت زنگ محتشم کاشانی در این شهرستان است.
مدیر اداره آموزش و پرورش کاشان، شناسایی ظرفیت های بالای علمی، معرفی مفاخر برجسته علمی، ادبی و فرهنگی کاشان و بهره مندی نسل جوان و نوجوان به و یژه دانش آموزان از مخزن بلند آوازه علمي و دینی این شهر ولایتمدار و مذهبی كه تا کنون از آن غفلت شده را از سیاست های اصلی معاونت پرورشي، فرهنگي و تربيتي این اداره در سال اقتصاد و فرهنگ ذکرکرد.
خدمتی، همکاری، تعامل و هماهنگی ساير نهاد و ارگان هاي مرتبط در معرفی ملی و جهانی بزرگان و مفاخر علمي، فرهنگي، هنري و دینی کاشان را تاکید کرد و گفت: مشارکت همه جانبه دستگاه های فرهنگی برای تحقق این مهم در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری با عنوان«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از تعطیلی روزهاي پنجشنبه و فراغت از تحصیل دروس علمی برای دانش آموزان گفت: مدارس با حضور اساتيد حوزه هاي علميه و کارشناسان دینی می توانند در این روزها با اجرای برنامه هاي اخلاقي، اعتقادی، مذهبی، پاسخگويي به شبهات دینی و سوالات دانش آموزان کار فرهنگی هدایتگر، موثر و سازنده ای را انجام دهند.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، زنگ ، محتشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.