رییس حوزه علمیه امام مهدی‌(عج) گفت: امروز همه به دنبال امنیت جهانی هستند، آن چیزی که ما امروز به دنبال آن هستیم در حکومت مصلح صالح به وجود می‌آید. در آن حکومت دیگر کسی اختلاس نمی‌کند، امنیت اقتصادی به وجود می‌آید و کشت و کشتارها از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله قرهی در همایش «نیایش برای صلح عادلانه در جهان» که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور نخبگان، رهبران و اندیشمندان از ادیان توحیدی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان این که فطرت انسان‌ها همه الهی است اظهار داشت: اصل انسان‌ها تزکیه است. این که یک عده می‌گویند اصل انسان‌ها در تعلیم و تربیت است اشتباه است؛ اصل وجودی انسان تزکیه است چون اگر تزکیه باشد علم هم به وجود می‌آید.  

وی افزود: ما باید بر روی تزکیه کار کنیم و در این صورت جامعه به صلح و صفا می‌رسد. ما در روایات داریم وقتی مصلح صالح می‌آید زکات‌دهنده زیاد می‌شود و زکات‌گیرنده کم. دختران زیبارو از یمن تا شامات تنهای تنها می‌روند و برمی‌گردند ولی احدی به آن‌ها چپ نگاه نمی‌کند. چون جامعه تزکیه شده و معنی زندگی را فهمیده‌اند و می‌دانند که باید صاحب جمال را بشناسند، نه فردی که جمال دارد.  

رییس حوزه علمیه امام مهدی(عج) تصریح کرد: امروز همه به دنبال امنیت جهانی هستند، آن چیزی که ما امروز به دنبال آن هستیم در حکومت مصلح صالح به وجود می‌آید. در آن حکومت دیگر کسی اختلاس نمی‌کند؛ امنیت اقتصادی به وجود می‌آید و کشت و کشتارها از بین می‌رود. ما باید در این‌ها تأمل کنیم و بدانیم که همه ادیان الهی بر اخلاق و تزکیه تأکید داشته‌اند.

همچنین در ادامه این مراسم آیت‌الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هدف دین از یک منظر حذف فساد، ظلم، تباهی، تاریکی و ناامنی است و رسیدن به صلح و عدالت و پیشرفت و کرامت انسانی هدف بعدی دین اسلام است. همه می‌دانند که صلح عادلانه ضمانت اجرا می‌خواهد و صرفاً دعوت به صلح یا نیایش کفایت نمی‌کند. یکی از فطرت‌های انسان در کنار فطرت خداگرایانه‌اش خوی زیاده‌طلبی و سرکشی اوست که باید این خوی در انسان‌ها از بین برود. یک سری می‌خواهند به بهانه آزادی و برای تحقق قدرت خودشان انسان‌ها قربانی کنند.  

وی ادامه داد: حقیقت امر این است که از طریق ولایت و عدالت می‌توانیم به حاکمیت الهی برسیم، استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با یک قانون اساسی تحقق صلح عادلانه است و باید این را برای جهانیان مطرح کنیم.  

همچنین در ادامه این مراسم کشیش "گریگوری نرسیسیان"، نماینده خلیفه ارامنه تهران عنوان کرد: حضرت عیسی(ع) برای ایجاد صلح در بین جهانیان آمد، دلیل این که امروز این همه جنگ و خونریزی در منطقه داریم این است که انسان‌ها معنی واقعی دین را درک نکردند و تعبیرها از آن متفاوت است و به خود اجازه می‌دهند که خون برادران و خواهران خود را پایمال کنند.  

وی تصریح کرد: صلح‌کنندگان در جهان همچون پزشکان هستند که آرامش را به اطرافیان خود تزریق می‌کنند. امروز ما ارامنه کلیسای رسولی در تهران همگام با هم‌میهنانمان از صلح و عدالت دفاع می‌کنیم و می‌گوییم که عدالت از ذات مقدس الهی نشأت می‌گیرد.  

همچنین در ادامه این مراسم "مولوی نظیر احمد"، عضو خبرگان رهبری گفت: زمانی صلح پایدار به وجود می‌آید که این صلح مرتبط با دین و اخلاق باشد، اگر بشریت می‌خواهد به صلح پایدار برسد چاره‌ای جز این ندارد و باید دانش خود را آمیخته با دین کند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اسلام مخالف فروش اسلحه به کشورهایی است که در حال جنگ هستند، این نشان می‌دهد که اسلام دین صلح است.  

همچنین در ادامه این مراسم اسقف "مارنرسای بنیامین"، اسقف اعظم آشوریان گفت: خوشحالم که در جهانی که خشونت در آن بیداد می‌کند کسانی هستند که برای صلح تلاش می‌کنند، امروزه شیطان در وجود کسانی که به دنبال مقام و منزلت و مال هستند وجود دارد، ما باید برای برقراری صلح تلاش کنیم، در هر سمتی که هستیم، روحانی به اندازه خودش، تاجر، سیاستمدار، نقاش و هنرمند هم به اندازه خودشان باید در راستای صلح و آرامش گام بردارد.  

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، همایش نیایش برای صلح عادلانه با هدف بیان نقش و تأثیر دعا و نیایش در اعتلای صلح توأم با عدالت بین پیروان ادیان و به منظور هم‌صدایی، هم‌دلی، تحقق صلح عادلانه و محکومیت خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها در جهان به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشارکت وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، دانشگاه ادیان و مذاهب، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.  


انتهای پیام/  
 

برچسب ها: قرهی ، همایش ، صلح ، عادلانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار