محمدعلی شکری پور گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با احداث شهر زیر زمینی کاریز در مسیر قنات 2500 ساله علاوه بر رونق بخشیدن به اقتصاد گردشگری، به معرفی قنات نیز می‌پردازد.

محمدعلی شکری پور، کارشناس فنی میراث فرهنگی جزیره کیش در خصوص شهر تاریخی و قدیمی جزیره و فعالیت سرمایه گذاران در مجاورت آن در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در جزیره کیش قناتی با قدمت 2500 سال وجود دارد که آب مصرفی شهر قدیم کیش با نام "حریره" نیز از همین قنات تامین می‌شد. با این وجود سازمان منطقه‌ی آزاد کیش فعالیت خود را برای ایجاد یک شهر زیر زمینی در مسیر قنات آغاز کرده است.
 
کارشناس فنی میراث کیش ادامه داد: عملیات ساخت شهر جدید که در مسیر قرار گیری قنات چند هزار ساله قرار گرفته، از دهه‌ی 70 خورشیدی توسط بخش خصوصی آغاز شد و هدف آن جذب گردشگر و توریست بیشتر است.
 
شکری پور افزود:‌ با ایجاد این شهر زیرزمینی علاوه بر رونق بخشیدن به بخش گردشگری جزیره کیش، داشته‌های تاریخی جزیره نظیر قنات نیز معرفی خواهد شد.
 
در جزیره کیش در آینده شاهد دستاورد‌ها و رویداد‌های خوب در بخش گردشگری و فرهنگی خواهیم بود.
 
شکری پور بیان کرد: قنات 2500 ساله مفصل ارتباطی شهر جدید با شهر حریره بافت قدیم جزیره کیش خواهد شد.
 
کارشناس فنی میراث کیش تصریح کرد: رقابت اقتصادی و فرهنگی میان میراث فرهنگی کار نظارت بر شهر کیش را بر عهده دارد با سازمان منطقه آزاد کیش که در حال احداث شهر زیرزمینی کاریز است، وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: هدف فرهنگی است و این دیدگاه به بخش اقتصادی حاصل از گردشگری نیز کمک خواهد کرد.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.