مقامات افغانستان امروز( چهارشنبه )اعلام کردند که در جریان یک بمب گذاری و همچنین کمین شبه نظامیان علیه نیروهای امنیتی افغان ده تن در این کشور کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، براساس بیانیه ای که دفتر استانداری استان خوست افغانستان منتشر کرد، مرگبارترین حمله امروز مربوط به یک خودروی بمبگذاری شده بود که سربازان افغان را در جریان یک عملیات به هدف حمله به مخفیگاه‌های بمبگذاران انتحاری در استان خوست در شرق افغانستان هدف قرار داد.

این بیانیه عنوان کرد: سربازان افغان سه فرد مظنون به بمب گذاری انتحاری شامل یک زن را در این حمله کشتند. همچنین پس از این حمله یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی مجتمع آنها منفجر شد که باعث کشته شدن هشت سرباز و زخمی شدن پنج تن دیگر شد. این بیانیه عنوان نکرد که این بمب چرا و چطور منفجر شده است.

استان خوست یکی از استان های شرقی افغانستان و هم مرز با پاکستان است و در آن بمبگذاران انتحاری و دیگر شبه نظامیان شامل گروه تروریستی شبکه حقانی فعال هستند.

سه شنبه شب همچنین در استان هلمند در افغانستان افراد مسلح طی یک کمین توانستند محمد انوار خان رئیس منطقه نادعلی و محافظش را ترور کنند.

عمر زواک سخنگوی استاندار هلمند گفت که دراین حمله همچنین شش افسر پلیس هم مجروح شدند. هنوز هیچ کس مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است اما شبه نظامیان طالبان اخیرا حملات خود علیه مقامات دولت افغانستان را در سراسر کشور در آستانه خروج سربازان خارجی افزایش داده‌اند. منطقه نادعلی یکی از مناطق استان هلمند است که طالبان در آن حضوری قدرمند داشته و ازآن به عنوان پایگاهی به منظور انجام حمله به دیگر نقاط این استان استفاده می‌کند.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار