مايکروسافت براي رفع چنين مشکلاتي امکان جالبي در ويندوز قرار داده است که Offline Files نام دارد. Offline Files به کاربر اجازه مي دهد پوشه ها و يا فايل هايي را که در شبکه به اشتراک گذاشته شده است ، در رايانه خود ذخيره کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کاربران اغلب از شبکه هاي داخلي براي انجام فعاليت هاي گروهي روي پروژه هاي مشترک استفاده مي کنند و در اين شرايط مجموعه اي از فايل هاي روي سرور براي يک گروه کاري به اشتراک گذاشته مي شود و هريک از کاربران با دسترسي به اين پوشه ها بخشي از پروژه را انجام مي دهد.اما اگر رايانه شما از شبکه جدا شده باشد و يا به طور موقت به سرور دسترسي نداشته باشيد، حتما دچار مشکل خواهيد شد.

مايکروسافت براي رفع چنين مشکلاتي امکان جالبي در ويندوز قرار داده است که Offline Files نام دارد. Offline Files به کاربر اجازه مي دهد پوشه ها و يا فايل هايي را که در شبکه به اشتراک گذاشته شده است ، در رايانه خود ذخيره کند. با اين امکان به سادگي مي توان از شبکه جدا شد و همچنان به فايل هاي شبکه از طريق هاردديسک رايانه دسترسي داشت.

اين قابليت تا حدودي شبيه کپي کردن ساده است اما وقتي امکان همگام سازي نيز به کپي کردن ساده افزوده مي شود، بسيار کارآمد خواهد شد. مي توانيد روي فايل ها تغييرات اعمال و به محض اتصال به سرور،تغييرات خود را به آن ارسال کنيد يا اين که اگر عضو يک شبکه کند باشيد مي توانيد فايل ها را به صورت آفلاين ذخيره کنيد تا هنگام نيازهاي ضروري و فوري، کندي شبکه دست و پاگير شما نشود.

براي استفاده از Offline Files در ويندوز ۷ و ۸ کافي است عبارتManage Offline Files را در منوي Start تايپ کنيد تا تنظيمات کلي از جمله حجم اختصاص داده شده به اين فايل ها، امکان رمزگذاري و زمان تناوب مراجعه به شبکه را تنظيم کنيد.

حال با راست کليک روي فايل ها و پوشه هاي موجود در شبکه و انتخاب عبارت Always Available Offline فايل مورد نظر خود را در رايانه ذخيره کنيد. با وارد کردن عبارت Sync Center در منوي Start مي توانيد فايل هاي Offline و اصلي خود را هميشه همگام نگه داريد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار