رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم، در واکنش به اقدام اخیر عربستان سعودی مبنی بر صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر گفت: موضع‌گیری در برابر این اقدام، برای همه حوزه‌ها و علما یک تکلیف است و این مسئله برای عربستان سعودی گران تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدتقی رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اقدام اخیر عربستان سعودی مبنی بر صدور حکم اعدام آیت‌الله "نمر باقر‌النمر" اظهار داشت: آیت‌الله نمر در راستای دین، به مطالبه حقوق ملی و اجتماعی مردم   به پا خواسته و صدور چنین حکمی برای وی مغایر با اصل آزادی بیان است.
 
وی ادامه داد: صدور حکم اعدام این آیت‌الله در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای غربی آنچه که در جریان فتنه 88 در کشور ما اتفاق افتاد را مغایر با حقوق بشر اعلام کردند، با وجود اینکه دولت ایران در مقابل جریان‌های منحرفی که در مقابل رای ملت ایستادند به حصر خانگی آنها اکتفا کرد و این نشان از رأفت نظام دارد.
 
حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: حقوق بشر غرب در مقابل صدور حکم اعدام، آن هم برای شیخی که به دفاع از حقوق ملی پرداخته چه توضیحی دارد که اینطور بی‌رحمانه با صدور بیانیه‌‌های پی در پی کشور ما را ضد حقوق بشر می‌داند، مگر ما با کسانی که کشور را به آشوب کشیدند و در مقابل حقوق ملت ایستادند چه کردیم!

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: موضع‌گیری در برابر این اقدام، برای همه حوزه‌ها و علما یک تکلیف است، هر کس تریبونی در اختیار دارد به دفاع از حق بپردازد، قطعا جهان اسلام در این زمینه موضع‌گیری خواهد کرد و این مسئله برای عربستان سعودی گران تمام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار