در برنامه "هفت" مطرح شد/2

حمید نعمت‌الله: مقایسه‌ی "آرایش غلیظ" با فیلم فارسی بی انصافی تمام است/حامد بهداد: فضایی که کارگردان ایجاد می‌کند سبب درخشش بازیگر می‌شود

کارگردان فیلم "آرایش غلیظ" گفت: بی انصافی تمام است اگر کسی بگوید "آرایش غلیظ" شبیه فیلم فارسی است و هیچ تحلیلی پشت این نقد نیست.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ برنامه "هفت" شب گذشته در بخش دوم خود میزبان حمید نعمت الله کارگردان فیلم سینمایی "آرایش غلیظ" بود.

حمید نعمت‌الله در این برنامه گفت:خوشبختانه از سوی مخاطبان استقبال خوبی از " آرایش غلیظ" شده است اما پتانسیل‌های این فیلم بیش از این حرف‌ها است.

وی  افزود: این فیلم برای جوانان ساخته شده و برای کودکان و نوجوانان مناسب نیست. ظرفیت‌های فیلمسازی زیادی برای کودک و نوجوان وجود دارد که از آنها استفاده نمی‌شود و این به ضرر سینمای کشور است.
 
کارگردان فیلم "بوتیک" اظهار داشت: در حال حاضر منتقدان سینما نقش کلیدی را ایفا می‌‌کنند و بخش قابل توجهی از تصمیمات وزارت ارشاد، کارگردانان و مخاطبان تحت تاثیر نظرات این عزیزان شکل می‌گیرد اما مشکل ما اینجا است که منتقدهای بدون تخصص خیلی زیاد شده‌اند و نظر می‌دهند.

وی ادانه داد: پوستر"آرایش غلیظ" نوید یک فیلم نوستالژیک و خوب را به مخاطب می‌دهد و طبق اصول زیبایی شناسی طراحی شده است و یاد آور دوره‌ای از تاریخ سینما است.

این کارگردان گفت: بی انصافی تمام است اگر کسی بگوید "آرایش غلیظ" شبیه فیلم فارسی است و هیچ تحلیلی پشت این نقد نیست.

نعمت الله در خصوص انتخاب بازیگران "آرایش غلیظ "عنوان کرد: هنگام نوشتن فیلمنامه بیشتر بازیگران فیلم انتخاب شدند و جذابیت‌ها و توانایی حامد بهداد سبب شد که او را برای نقشش در فیلم انتخاب کنیم، طناز طباطبایی و حبیب رضایی هم از جمله بازیگرانی بودند که بازی قابل توجهی از خود نشان دادند.

وی  افزود: اسم فیلم یک تحلیل استعاری دارد و پی بردن به مفهوم آن را به عهده‌ی مخاطب گذاشته‌ایم و تیتراژ "آرایش غلیظ" هم شعری از مولانا با سازهای شهری است که تصمیم گرفتیم هر خواننده‌ای که تواناتر است آن را بخواند.

نعمت الله در پایان گفت: این فیلم می‌توانست در سینما هنر و تجربه به نمایش درآید و فیلمی است که مورد اقبال مخاطب عام و خاص قرار گرفته است و 7 هفته از نمایش آن گذشته و تا سه هفته‌ی دیگر هم اکران خواهد شد.

بنابراین گزارش؛ در این برنامه ارتباط تلفنی با حامد بهداد برقرار شد و او علاوه بر تصدیق سخنان نعمت الله گفت: توقع مخاطبان از سینما پایین آمده و اگر مطالعات خود را بیشتر کنیم خواهیم فهمید که "آرایش غلیظ" فیلمی با کیفیت در سینما است.

وی ادامه داد: یک بازیگر به تنهایی نمی‌تواند ستاره شود و فضایی که کارگردان برای او به وجود می‌آورد او را به درخشش وا می‌دارد و نعمت الله در این زمینه زبانزد است. "آرایش غلیظ" مفهومی را بیان می‌کرد که تنها با زبان طنز قابل گفتن بود.
 
بهداد در پایان اظهار داشت:گروه خوب "آرایش غلیظ" سبب موفقیت آن شد و از مردم می‌خواهم این فیلم را از دست ندهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار