رئیس انجمن مهندسی حمل‌ونقل ایران با بیان اینکه حق دسترسی به شبکه ریلی و جاده‌ای در حال حاضر متفاوت است، افزود: اعتماد به بخش خصوصی موجب رشد و توسعه انواع مدل‌های حمل‌ونقلی به خصوص در سیستم ریلی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سید ابوالفضل بهره‌دار در شانزدهمین همایش بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه در کشور ایران از هر 820 مقاله یک ثبت اختراع داریم، افزود: این در حالی است که در کشور ژاپن یک چهارم مقاله‌ها، در آمریکا از هر دو هفتم مقاله‌ها و در کره جنوبی از هر سه مقاله یک اختراع ثبت می‌شود.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه دولت قبل می‌خواست به صحنه علم برگردد و ایده را به پدیده و پدیده را تجاری‌سازی کند اما عملیاتی نشد.
 
بهره دار با بیان اینکه توسعه ریلی کشور مدنظر این دولت است بیان کرد: بدون شک‌‌ وابستگی‌های ما به کشورهای دیگر ادامه خواهد داشت اما تلاش می‌کنیم در عرصه ریلی سرآمد شویم.
 
رئیس انجمن مهندسی حمل‌ونقل ایران در ادامه تصریح کرد: برای تولید ثروت در علم باید به فعالیت‌های پژوهشی توجه جدی شود زیرا کشورهای مختلف جهان با انجام سرمایه‌گذاری‌های زیاد در حوزه تحقیق و پژوهش به پیشرفت‌های اقتصادی بزرگی دست یافتند به طوری که کشور برزیل هم اکنون برای انجام امور تحقیق و پژوهش خود سالانه 15 هزار میلیارد تومان اختصاص می‌دهد.
 
بهره‌دار در ادامه افزود: نگاه ما به توسعه فقط برای تبیین ارقام و اهداف راهبردها و در جهت عملی کردن آنها است.

رئیس انجمن مهندسی حمل‌ونقل ایران در ادامه گفت: باید به مزیت‌های ریلی و ایمنی به عنوان مزیت نسبی در سیستم ریلی توجه شود؛ نباید حق دسترسی به جاده و ریلی متفاوت باشد تا بخش عمده درآمدهای بخش خصوصی بابت حق دسترسی پرداخت شود.
 
وی خاطر نشان کرد: دولت حدود 5 میلیون نفر پرسنل دارد که به این رقم سالانه 5 درصد افزوده می‌شود در حالی که بهره‌وری آنها روزانه 45 دقیقه است اما باید این جسارت را داشته باشیم تا به بخش خصوصی اعتماد کنیم در حالی که در خصوصی‌سازی‌ها نیز چندان دقیق عمل نمی‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: حمل ونقل ، جاده ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار