کشور لیبی که اکنون در زیر آتش درگیری شبه نظامیان قرار دارد، اشتهای غرب به تسلط بر آن را به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای نفت خیز جهان، بر انگیخته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ آمریکا و متحدان سنتی آن، یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا خواستار توقف فوری درگیری‌ها در لیبی شدند و در بیانیه ای مشترک طرف های درگیر را به تحمیل تحریم و مجازات علیه آنان تهدید کردند. 

این بیانیه به تمایل غرب  به دخالت در لیبی جهت تقسیم قدرت و منابع سرمایه گذاری در کشور اشاره دارد که این امر، حضور آن در این کشور را تضمین می کند؛ بوِیژه آنکه ارتش لیبی در آستانه پیروزی در بنغازی،‌ واقع در شرق لیبی که مهم تری پناهگاه القاعده به شمار می‌رود، قرار دارد.

ارتش لیبی همچنین، به سمت طرابلس پیش می رود تا آن را از لوث وجودی شبه نظامیان وابسته به القاعده پاک سازد.

در این راستا، دولت لیبی تاکید می کند که عملیات نظامی کنونی علیه شبه نظامیان ، در سایه حمایت مردمی و ملی صورت می گیرد و توضیح داد که ارتش این کشور به فرمانده سرهنگ خلیفه حفتر، و نیروها‌ی "الزنتان" تحت فرماندهی ستاد عمومی ارتش عمل می‌کنند.

از دیدگاه عبدالله الثنی رئیس جمهور لیبی، که مسوولیت این آشفتگی اوضاع در کشورش را متوجه "جامعه ی بین الملل" ساخته، این موضع جدید بین المللی از جانب  آمریکا و متحدان آن، بسیار دیر شده است. او در ادامه می افزاید: پیام آتش بسی که اخیرا جامعه بین المللی صادر کرده، بسیار دیر آمده است. الثنی اشاره کرد که گروه های تروریستی، به شهرها هجوم برده‌اند، فرودگاه طرابلس را ویران ساخته اند و پیش از آنکه جامعه بین المللی خطر آنان را درک کنند،‌خون های بسیاری را ریخته اند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار