معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: درصد باسوادی زنان در ابتدای انقلاب است فقط 15 درصد بود که این رقم در سال 90 به 87 درصد ارتقا پیدا کرده و 72 درصد به درصد باسوادی زنان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ دیوان اکبری فر افزد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درصد باسوادی استان اردبیل از ۳۱ درصد به ۹۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: قبل از تشکیل نهضت سواد آموزی، 31 درصد جمعیت استان باسواد و 69 درصد بیسواد بوده اند که بر اساس آخرین سرشماری که درسال 90 انجام شده، درصد باسوادی استان از 31 درصد به 91 درصد افزایش پیدا کرده و 60 درصد به میزان باسوادی استان اضافه شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان این که نهضت سوادآموزی مولود انقلاب است، گفت: نهضت سوادآموزی در مدت 34 سال فعالیت خود، خدمات ارزشمندی را ارائه کرده که میزان افزایش جمعیت باسواد کشور و استان موید این تلاش ها است.

اکبری فر با اشاره به گروه سنی مخاطب سوادآموزی که افراد گروه سنی 10 تا 49 سال را شامل می شود، بیان کرد: نکته قابل توجه، تغییر مشهود وبسیار زیاد در آمار باسوادی زنان است که رشد قابل توجهی را نسبت به دوران قبل از انقلاب داشته است.

وی حرکت در مسیر ایجاد عدالت آموزشی و نیز ایجاد فرصت های برابر و کاهش فاصله سواد زنان و مردان از 31 درصد در ابتدای انقلاب به 7 درصد درسال 90 را حاصل تلاش و اهتمام جدی مسئولان و آموزشیاران و آموزگاران دانست.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل کاهش فاصله سواد استان با میانگین کشوری از 17 درصد در ابتدای انقلاب، به 5.1 درصد در سال 90 را از برکات نظام مقدس اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.