به گفته‌ی بیرنگ بیش از 18 خدمت در کریدور صادرات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌ی خدمت می‌نماید.

دکتر بیرنگ معاونت بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در رابطه با راه اندازی کریدور صادرات در معاونت علمی و فناوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه کسب و کار بین‌المللی و صادرات احتیاج به یکسری خدمات و مشاوره دارند به طوری که این شرکت‌ها دقیقا نمی‌دانند سرویس‌ها و مشاوره‌هایی نیاز دارند و ثانیا نمی‌دانند اینها را باید از کجا کسب کنند.

وی گفت: ما در معاونت بین‌المللی در حدود 18 تا 19 سرویس یا خدمت تعریف کرده‌ایم که به طور مثال می‌توان به مطالعه‌ی بازارهای هدف، بحث عقد قرار دادهای بین المللی و کارهایی مثل گرفتن استانداردهای بین المللی اشاره کرد.

وی افزود: شرکت‌های خصوصی که دارای توان دادن مشاوره در این موارد هستند را در قالب کریدور‌ خدمات صادرات دانش بنیان گرد هم جمع آوری کرده‌ایم.

وی گفت: شرکت خصوصی با مراجعه به سایت www.tesc.ir می‌توانند نیازمندی‌های خود را در این کریدور‌ برطرف نمایند و به ازای این خدمات مبالغی را پرداخت نمایند.

دکتر بیرنگ افزود: بعد از این کار یعنی گرفتن استاندارد‌های لازم و مطالعات بازار و ... حال بر اساس اینکه به کدام کشور صادرات انجام می‌دهد آنگاه پایگاه صادراتی ایجاد خواهیم کرد.

 وی گفت: صادرات به کشوری مثل عراق با صادرات به کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس متفاوت است و واقعیت‌های خاص خود را دارد یعنی قوانین، گمرکات، ثبت در کشورها همگی متفاوت است.
 
وی گفت: در نتیجه شرکت‌های ایرانی نیاز دارند تا مجموعه‌ای در این کشورها مستقر باشند تا به اینها‌  کمک کنند تا وارد بازار کشورهای هدف شوند.

وی خاطر نشان کرد: تا آخر امسال پنچ پایگاه صادراتی فعال به بهره‌برداری خواهد رسید.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار