بعد از انتشار اخبار ضد اسلامی در کانادا، عده ای جمعه شب بر روی دیوار های مسجد «کولد لیک» شعار های ضد اسلامی نوشته و پنجره های این مسجد را نیز شکستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در چند روز اخیر با انتشار اخبار ضد اسلامی در کانادا، عده ای جمعه شب به مسجد کولد لیک (cold lake) حمله کردند، و بر روی در و دیوار های آن با اسپری قرمز رنگ شعار های ضد اسلامی مانند «تروریست های مسلمان»، «کانادا» و «به خانه خود برگردید» را نوشتند، و شیشه های چند پنجره این مسجد را شکستند.

روز گذشته عده ای از ساکنان کولد لیک به منظور ابراز ناراحتی از این واقعه، به کمک مسلمانان آمدند و شعارهای ضد اسلامی را از روی دیوارهای مسجد پاک و پنجره های شکسته شده را تعمیر کردند.

در پاسخ به این شعارهای ضد اسلامی، مسئولان مسجد پوسترهایی را تهیه کردند که بر روی آن ها نوشته شده «همسایگانتان را دوست بدارید» ، «ما در خانه خود هستیم».

«نیکی ویلیامز» یکی از ساکنان کولد لیک به global news گفت: از زمان کودکی تا به امروز تمامی مسلمانانی که به این مسجد می آمدند را دیده و می شناسم. این شهر خانه آنان است. امروز به اینجا آمده ام تا به آنان در پاک کردن این شعار های شرم آور از روی دیوار های مسجد کمک کنم.

وی افزود: اهالی کولد لیک از این اتفاق چشم پوشی نخواهند کرد، ما یک جامعه یکپارچه هستیم، مسلمانان همانند افراد دیگر از هر دین و آیینی در این شهر زندگی کرده و خواهند کرد. این شهر متعلق به همه ماست.



«محمود الکدری» مدیر مسجد کولد لیک ساعت 6 صبح روز جمعه زمانی که برای گشودن درب های مسجد برای برپایی نماز صبح رفته بود متوجه پنجره های شکسته شده و شعارهای ضد اسلامی شد.

الکدری گفت: از شهرهای دیگر نظیر «ونکور»، «ادمونتون»، «تورنتو» و «اتاوا» تماس های تلفنی متعددی دریافت کرده ام. مهربانی و حمایت اهالی کولد لیک مسلمانان را بسیار خوشحال کرد. من به نمایندگی جامعه مسلمانان این شهر از تمامی افرادی که به کمک ما آمدند تشکر و قدردانی می کنم.

در ادامه افزود: حمایت آنان موجب شد که ما شعارهای ضد اسلامی و پنجره های شکسته شده را فراموش کنیم. آنان به ما اطمینان دادند که ما در کشور و در خانه خودمان هستیم.

«کریگ کاپلند» شهردار کولد لیک نیز بعد از مطلع شدن از این حادثه برای حمایت از مسلمانان به مسجد آمد.

وی گفت: جامعه کولد لیک از از این هتک حرمت که به پرستشگاه مسلمانان شده بسیار ناراحت و متاسف است.

«جنی لسکیو» یکی دیگر از ساکنان کولد لیک که به کمک مسلمانان برای پاک کردن شعارهای ضد اسلامی از روی دیوار های مسجد آمده بود گفت: اهالی این شهر به مسجد آمده اند تا به خاطر این اتفاق از مسلمانان عذر خواهی کنند و به آنان بگویند که این افراد خرابکار به هیچ وجه نماینده کل جامعه کولد لیک نیستند. عمل این افراد غیر دموکراتیک، و غیر کانادایی ست.

«جیسون کنی» وزیر فرهنگ کانادا در بیانیه ای این اقدام خرابکارانه را به شدت محکوم کرد و افزود: هتک حرمت به مسجد مسلمانان اقدامی غیر انسانی و غیر قابل قبول است و هیچ جایی در این کشور ندارد.

وی در ادامه افزود: کانادا کشوری صلح آمیز است و  در مقابل عدم تحمل و تعصب ایستادگی می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار