معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه با تبریک پاکسازی منطقه استراتژیک جرف الصخر از نیروهای تکفیری، این موفقیت را نشانه توان دولت و ارتش عراق دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه با تبریک پاکسازی منطقه استراتژیک جرف الصخر از نیروهای تکفیری، این موفقیت را نشانه توان دولت و ارتش عراق دانست.

معاون وزیر خارجه گفت: عملیات پاکسازی این منطقه استراتژیک بدون مداخله خارجی و به دست نیروهای مسلح و داوطلب عراق می تواند بهترین الگو برای آزادی و پاکسازی مناطق عراق و سوریه از وجود تروریست های تکفیری باشد.
 
وی افزود: این عملیات موفق اثبات کرد که دولت و مردم عراق با اقتدار از حاکمیت، استقلال، وحدت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع می کنند.
 
پیشتر خبرگزاری ها خبر دادند که ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی و عشایر در یکی از بارزترین و بزرگترین عملیات های نظامی خود توانست به طور کامل در شهر جرف الصخر و اطراف آن تسلط یابد و پرچم داعش را از ساختمان های شهر پایین بکشد.
 
این عملیات که شامگاه جمعه (2 آبان) با نام عاشورا و بدون کمک نیروهای غربی موسوم به ائتلاف ضد داعش آغاز شد، علاوه بر هلاکت حدود 200 تکفیری داعش و زخمی شدن بیش از 100 نفر از آنها موجب آزادسازی منطقه راهبردی و مهم جرف الصخر در شمال بابل شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار