پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره‌ای تغذیه برای دو استان اجرایی خواهد شد و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور نیز به دنبال پوشش بیمه‌ای این خدمات در سطح درمان است.

به گزارش خبرنگار بهداشت  و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مجید حاجی فرجی رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره سراسری تغذیه ایران گفت: سالهاست که به دنبال پوشش بیمه‌ای خدمات تغذیه ای کشور هستیم و در طول سه سال اخیر مسئولین درمان را در این زمینه متقاعد کردیم.

وی  اظهار داشت: پوشش بیمه ای خدمات مشاوره‌ای تغذیه برای دو استان اجرایی خواهد شد و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور نیز به دنبال پوشش بیمه‌ای این خدمات در سطح درمان است.

وی افزود: این پیشنهاد به بیمه سلامت نیز تقدیم شده که با استقبال آنها مواجه شد.

وی در پایان افزود: به محض تایید پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره تغذیه در سطح پیشگیری و درمان این امر اجرایی خواهد شد.

دوره های phD رشته سیاست‌های غذا و دارو یکساله شد

حاجی‌فرجی در ادامه گفت: تغذیه کار بین رشته‌ای به شمار می‌رود. اولین مسئله‌ای که در این رشته مطرح می‌شود سیاست‌های تغذیه‌ای است که باید توسط مسئولین انتخاب شود تغذیه در تمام دوران زندگی فرد جریان پیدا می‌کند ظرفیت‌سازی تغذیه و امنیت غذایی فراوانی دارد. امنیت غذایی چند سالی است که بحث روز ما در کشور به شمار می‌رود. 
 
وی افزود: رژیم درمانی و تغذیه بالینی از مباحث دیگر تغذیه محسوب می‌شود که بسیاری از مردم آن را دنبال می‌کنند. رژیم‌درمانی در واقع ترفندی است که یک متخصص تغذیه در خصوص بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی متابولیسم و حتی اعصاب و روان به کار می‌برد. 
 
رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور اظهار داشت: در یک سال گذشته سیاست‌های غذا و دارو در وزارت بهداشت مطرح شد دکتری این رشته نیز در دانشکده انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور شکل گرفت و اولین سال تدریس این رشته را در این دانشکده پشت سر گذاشتیم.

بررسی مشکلات تغذیه‌ای کشور در سند مالی تغذیه

مجید حاجی‌فرجی گفت:‌ سیاست‌های تغذیه کشور در وزارت بهداشت تدوین شد و در تمام استان‌ها یک سند مالی غذایی شکل گرفته که بر اساس آن مشکلات تغذیه‌ای کشور بررسی می‌شود. 
 
وی افزود: چگونگی تداوم، استمرار و ثبات برنامه غذایی کشور بسیار مهم است، بحث غنی‌سازی ویتامین D نیز در بین همکاران تغذیه‌ای ما مطرح است. 
 
رئیس انیستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور عنوان کرد: بحث پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره تغذیه‌ای نیز دغدغه همکاران تغذیه‌ای ما به شمار می‌رود، چند سالی است که بحث پوشش بیمه‌ای این خدمات با بیمه‌ها مطرح شده در صورت موفقیت، این مسئله به نفع متخصصین و مراجعه‌کنندگان حوزه تغذیه خواهد بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار