چرایی دور تازه تلاش صهیونیست‌ها برای نابودی قبله نخست مسلمانان در برنامه گفتگوی ویژه خبری طی گفتگوی زنده تلویزیونی از بیروت با حضور شیخ محمد اهمر نمر زغموت رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین و حسن هانی‌زاده کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران چرایی دور تازه تلاش صهیونیست‌ها برای نابودی قبله نخست مسلمانان در برنامه گفتگوی ویژه خبری طی گفتگوی زنده تلویزیونی از بیروت با حضور شیخ محمد اهمر نمر زغموت رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین و حسن هانی‌زاده کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 
زغموت رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین  در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا رژیم صیهونیستی کینه دیرینه نسبت به بیت المقدس دارد گفت: کینه دیرینه صهیونیست ها مربوط به روزهای گذشته نیست بلکه این کینه از روز بعثت پیامبر آغاز شده و آن ها اقدام به طراحی برنامه های برای ضربه زدن به پیامبر و دین اسلام کردند.

وی با اشاره به این که امروزه یهیودیان و صهیونیست‌ها با کمک کشورهای غربی از جمله انگلیس این رژیم جعلی را در قلب امت اسلامی قرار دادند افزود: کشورهای غربی و انگلیس به زور گفتند اسرائیل یک کشور محسوب می شود.

 
رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین  با بیان این که آن ها گروهکی جنایتکار بیش نیستند گفت: آنها کودک کش هستند به گونه ای که به زنان و کودکان بی گناه تعرض می کنند و آنها را مورد قتل عام قرار می دهند.

 
*کینه رژیم صهیونیستی پایان پذیر نیست

زغموت با اشاره به این که آنها تصور می کنند شاید بتوانند بیشتر از آن چه که ویران کردند اقدامات خرابکارانه دیگری را انجام دهند خاطر نشان کرد: کینه آنها پایان پذیر نیست.

 
وی با تاکید براینکه انشالله در آینده این غده سرطانی را از بین خواهیم برد گفت: رژیم صهیونیستی از هیچ جایگاهی برخوردار نیست.

 رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین  در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا رژیم صهیونیستی مجددا درصدد تعرض به ساحت بیت المقدس شده است اظهار داشت: به اذن خداوند آن ها دیگر نخواهند توانست به حماقت‌های خود ادامه دهند.

 
زغموت با اشاره به این که برادران فلسطینی در فلسطین اشغالی به کمک سایر برادرانشان در ایران و لبنان پایدار خواهند ماند افزود: خداوند وعده حمایت و پیروزی را به ملت فلسطین داده است به گونه ای که از فلسطین اشغالی حمایت های وسیعی صورت خواهد گرفت.
 

* آزادمردان امت اسلامی در برابر جنایات صهیونیست ها ساکت نمی مانند

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه  اگر رژیم صهیونیستی به تعرضات خود ادامه دهد آینده این روند چه خواهد شد افزود: آزادمردان امت اسلامی در برابر جنایات صهیونیست ها ساکت نمی مانند.

 
رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین با تاکید براینکه جهان اسلام و جامعه بین المللی در قبال جنایات صهیونیست ها ساکت نخواهند نشست ادامه داد: پیروزی ملت فلسطین از سوی خداوند و پیامبر وعده داده شده است به گونه ای که این مژده در سوره اسرا و بنی اسرائیل آمده به طوری که این سرزمین آزاد خواهد شد.   

 
زغموت با اشاره به فرمایشات پیامبر(ص) مبنی براینکه سنگ و درخت نیز در این رابطه به صدا درخواهند آمد گفت: یهودیان افراطی نابود خواهند شد.

وی با اشاره به این که آن ها با سنگ و درخت هم دشمنی می کنند ادامه داد: صهیونیست ها هر چه کمک از استکبار جهانی دریافت کنند باز هم نمی توانند جلوی وعده الهی را بگیرند.

*صهیونیست ها نمی توانند جلوی وعده الهی را بگیرند

رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین  با اشاره به این که صهیونیست ها نمی توانند جلوی خیزش ها را بگیرند گفت: ما در خط مقدم با صهیونیست ها هستیم.

 
* دفاع از بیت المقدس تکلیف شرعی است

زغموت با بیان این که دفاع از بیت المقدس تکلیف شرعی است ادامه داد: کسانی که اسلام محمدی را می خواهند باید به ملت فلسطین کمک کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا غرب و نهادهای بین المللی در قبال تلاش مستمر رژیم صهیونیستی برای تخریب مسجد القصی واکنش نشان نمی دهند ادامه داد: این رژیم جعلی ساخته و پرداخته انگلیس و فرانسه و آلمان و غرب است.

رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین شیطان بزرگ را آمریکا دانست و گفت: آن ها به حمایت از رژیم صهیونیستی می پردازند تا به منافع خود دست یابند.

زغموت با بیان این که رژیم صهیونیستی درصدد است تمام فلسطین را از بحر تا نهر تقدیم کند تا به عیش و نوش خود بپردازد افزود: جای تعجب است که آن ها یعنی آمریکا و سایر هم پیمانانش بخواهند اقدامات این رژیم جعلی را محکوم کنند.

 
*رژیم صهیونیستی در حوزه نظامی و سیاسی دچار انزوا شده است

حسن هانی زاده کارشناس ارشد غرب آسیا طی گفتگوی تلفنی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی براینکه چرا رژم صهیونیستی این مقطع را برای ویران سازی بیت المقدس آغاز کرده است گفت: رژیم صهیونیستی در حوزه های نظامی و سیاسی دچار انزوا شده است به گونه ای که در جنگ 51 روزه شکست سختی را از فلسطینیان خورده است.

 وی با اشاره به پیروزی های درخشان مقاومت اسلامی و شکست سیاسی صهیونیست ها گفت: فلسطین به تدریج جایگاه خود را در جامعه جهانی پیدا کرده است.

 
هانی زاده با اشاره به این که رژیم صهیونیستی برای این که افکار عمومی را متوجه خود کند به مسجد القصی حمله ور شده است ادامه داد: اخیرا با توجه به شرایط موجود مسجد القصی حمله شده بنابراین به نظر می رسد رژیم صهیونیستی به دلیل شرایط داخلی،  منطقه ای و بین المللی اقدام به این گونه تحرکات کرده است.

 
کارشناس غرب آسیا با اشاره به این که نوعی همگرایی غربی با ملت فلسطین وجود دارد گفت: جهان غرب دچار تشتت شده است.

وی با اشاره به اهداف کلان رژیم صهیونیستی گفت: در جنگ 51 روزه ما شاهد بودیم که چند کشور عربی به جای کمک به مردم غزه به صهیونیست ها کمک می کردند و رژیم صهیونیستی هم با بهره گیری از این فضا به تخریب مسجد القصی و گسترش شهرک سازی که در زمره سیاست های کلانش محسوب می شود پرداخت.

وی ادامه داد: واکنشی که فلسطینیان در مقابل اقدامات اخیر صهیونیست ها انجام دادند زمینه ساز انتفاصه سوم است که این امر رژیم صهیونیستی را در آینده دچار تزلزل خواهد کرد.

هانی زاده در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون علت عدم واکنش نهادهای بین المللی و مدنی در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر 51 روزه اظهار داشت: نهادهای بین المللی مخصوصا شورای امنیت ثابت کرده اند که ابزاری در دست قدرت های استکباری هستند.

کارشناس غرب آسیا با بیان این که عملکرد شورای امنیت در خصوص مسئله فلسطین یک لکه سیاه در کارنامه این نهاد بین المللی محسوب می شود تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با استفاده از وضعیت شکننده سازمان ملل و نفوذ لابی صهیونیستی در نهادهای بین المللی اعمال جنایت کارانه خود را پیش می برد.

وی اظهار داشت: در گذشته هر گاه شورای امنیت خواسته قطع نامه را علیه رژیم صهیونیستی صادر کند قدرت های صاحب حق وتو همچون آمریکا و فرانسه اجازه تصویب این قطع نامه را نداده اند.

هانی زاده در ادامه تاکید کرد: تنها راه نجات و پیروزی ملت فلسطین همان گونه که مقام معظم رهبری مطرح کردند تسلیح کرانه باختری است.

در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری رئیس مجلس اسلامی فلسطین در لبنان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تشکل مطبوعتش در جهت یهودی سازی بیت المقدس انجام داده است گفت: امت اسلامی ظرفیت ها و قدرت های بسیاری دارد که می تواند جلوی صهیونیست ها و حامیانش بایستد اما برخی سران و حاکمان کشورهای عربی دین خودر ا فروخته اند و دنیا را خریده اند و می خواهند دین مردم کشورهایشان را هم بفروشند.

شیخ زغموت با بیان این که برخی سران عرب فرمایشات خدا را فراموش کرده اند و گوش به فرمان آمریکایی ها و صهیونیست ها نشسته اند اظهار داشت: امید ملت فلسطین اول به خدا و بعد به امت اسلامی و سپس به برادران مسلمان واقعی است که هنوز هم پول سلاح در اختیار ما می گذارند و از طریق رسانه هایشان به ما روحیه می دهند.

رئیس مجلس اسلامی فلسطین در لبنان با اشاره به این که ملت فلسطین انتظار کمک از همه کشورها دارد بیان داشت: مسلمانان باید یکپارچه و همدل باشند و بدانند که اگر همه کشورهای اسلامی پول و سلاح در اختیار ما قرار دهند ما می توانیم در مقابل صهیونیست ها مقاومت کنیم.

وی ادامه داد: ما از سران کشورهای عربی می خواهیم در کنار ما باشند و دشمن ما نباشد.

شیخ زغموت با انتقاد از رسانه های برخی کشورهای عربی که از شهید نامیدن شهدای فلسطینی سر باز می زنند، تصریح کرد: ما در داخل فلسطین هم باید یکپارچه و متحد باشیم و همین وحدت می تواند عامل قدرت ما باشد.

رئیس مجلس اسلامی فلسطین در لبنان با رد هر گونه مذاکره با دشمن صهیونیستی اظهار داشت: صهیونیست ها فقط یک زبان را می فهمند و آن زبان زور است و آن ها زبان مذاکره را درک نمی کنند بنابراین هیچ مذاکره ای با صهیونیست ها در کار نیست و ما تسلیم نمی شویم.

شیخ زغموت با بیان این که مردم کرانه باختری نیاز به پول و سلاح دارند خاطر نشان کرد: آن چه فلسطین را به آغوش امت اسلامی باز می گرداند وحدت، پول و سلاح است.

زغموت با بیان این که گروه های تکفیری کافر و مفسد فی الارض هستند گفت: این ها ساخته و پرداخته صهیونیسم جهانی موساد و سی آی ای هستند و هدفی جز ایجاد فتنه مذهبی و نژادی در کشورهای اسلامی ندارند.

وی با بیان این که گروه های تکفیری مدعی جهاد هستند گفت: در حال حاضر غیر از فلسطین جایی برای جهاد وجود ندارد و اگر این ها به دنبال جهاد هستند به فلسطین بیایند.

رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین با بیان این که گروه های تکفیری ساخته و پرداخته صهیونیست ها هستند و باید حرف اربابان خود را گوش کنند گفت: این گروه ها چگونه می توانند با هم پیمانان خود بجنگند چرا که این مفسدین فی‌الارض در راستای صهیونیست‌ها قدم برمی‌دارند و به دنبال تشکیل دولت هستند.

*گروه های تکفیری جنگ وکالتی صهیونیست ها را برعهده گرفتند

زغموت اضافه کرد: تکفیری ها گروهک هایی هستند که از جاهای مختلف دنیا آمدند و قصد دارند یک دولت اسلامی آمریکایی و صهیونیستی را تشکیل دهند و درصدد تامین منافع صهیونیست ها هستند.

وی تصریح کرد: گروه های تکفیری همانند افراطی گرایان یهودی همه را می کشند و به نوعی جنگ وکالتی صهیونیست‌ها را برعهده گرفته اند، این گروه های تکفیری مانند خود صهیونیست ها قاتل، کودک کش و بی رحم ند اما تنها تفاوت آن ها با صهیونیست ها این است که صهیونیست ها به اسم صهیونیست مسلمانان را کشتار می‌کنند اما آن ها به اسم اسلام و با نیت مخدوش کردن اسلام درصددند که به اسلام ضربه بزنند و مسلمانان را قتل عام کنند.

رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین با بیان این که هدف گروه های تکفیری ضربه زدن به اسلام است گفت: این ها به دنبال تخریب اسلام هستند و نابودی امت اسلامی در سراسر دنیا هستند لذا باید در ابتدا جلو حامیان آن ها گرفته شود.

زغموت در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه طی هفت هشت سال گذشته منطقه غزه مورد محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفته که برخی از کشورهای اسلامی مثل مصر نیز تحت فشار قرار گرفته اند و از سوی دیگر کشورهای اسلامی زمانی برای حمایت از آرمان فلسطین اتحادیه عرب را تشکیل دادند اما امروزه به نظر می رسد خود آنها از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، به گونه ای که شبکه تلویزینی العربیه که وابسته به عربستان سعودی است تنها شبکه عرب زبانی است که شهدای فلسطینی را کشته قلمداد می کند انتظار فلسطینیان از سران کشورهای اسلامی برای حمایت از آرمان فلسطین چیست گفت: ما باید با چه کسی صحبت کنیم؟ این ها مرده اند، این ها مردگان متحرک هستند و اتحادیه عرب یک جامعه عبری است نه عربی و آنان حامیان رژیم افراطی یهودیان هستند.

وی ادامه داد: شبکه های سی‌ان‌ان، الجزیره و العربیه کاملا هم سو با صهیونیست و استکبار جهانی است.

رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین اظهار داشت: من از تریبون مقدس رسانه مقاومتی شما استفاده می کنم و در همین جا به کشورهای عضو اتحادیه عرب خطاب می کنم که کسانی که در حال حاضر حاکمان خائن عربی هستند اجدادشان فلسطین را به رژیم صهیونیستی فروختند که اسناد آن نیز موجود است آن ها را فلسطین را در ازای تاج و تخت خود به صهیونیست ها فروختند لذا این ها مرده متحرکند نه روح دارند نه ضمیر و نه وجدان بلکه این ها مترسک ها و عروسک های خیمه شب بازی هستند غربی ها و صهیونیست ها می گویند همان را انجام می دهند.

*معاهده کمپ دیوید اولین ضربه به کالبد جهان اسلام و جهان عرب بود

زغموت در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه طی 40 سال گذشته دیدیم که برخی از کشورهای اسلامی همسایه فلسطین از طریق سازش با رژیم صهیونیستی بر سر میز مذاکره نشستند و طی حدود 30 سال گذشته شاهد امضای معاهده کمپ دیوید بودیم اما بعد از گذشت 40 سال حتی یک وجب از خاک فلسطین آزاد نشد که هیچ بلکه طی 4، 5 سال گذشته سه جنگ گسترده به فلسطین تحمیل شد به نظر شما راه تحقق فلسطین از نهر تا بحر بسیاری از گروه های فلسطینی به آن پای بند هستند راه مذاکره یا مقاومت اظهار داشت: ما به حاکمانی خائن مبتلا شدیم، انور سادات خائن بزرگی است که معاهده کمپ دیوید را اجرا کرد و این اولین خیانت بود که اولین ضربه را کالبد جهان اسلام و جهان عرب وارد نمود و پس از آن افراد دیگری همین کار را کردند و مصیبت ها پشت سر هم فرود آمد و فلسطین را ذره ذره فروختند چرا که این ها مرد جنگ نبودند و غیرت دینی و عربی نداشتند که در راه خدا جهاد کنند.

وی با تاکید براینکه با مذاکرات حقی برنخواهد گشت گفت: آیا جز این است که با مذاکرات وقیح تر شده اند و بیش از پیش سرزمین های ما مصادره شده اند.

قموت اضافه کرد: کسانی که پیمان هایی همچون کمپ دیوید را امضا کردند نماینده ما نیستند و از طرف ما اجازه نداشتند چنین پیام هایی را امضا کنند حال این افراد تشکیلات خود گردان باشد چه غیر از آن ها.

رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین با طرح این سوال که مقاومت غزه عزیزتر یا مذاکرات رام الله کرانه باختری اظهار داشت: محاصره غزه به لحاظ شرعی درست نیست چرا که فلسطینیان برادران دینی و هم نژادی مصری ها هستند.

رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین تصریح کرد: ملت دینی و عربی مصری ها کجاست که خط مقدم ننگ با صهیونیست ها کمک کند نه اینکه با دادن پول سلاح به این خط مقاومت خنجر بزند.

وی با اشاره به تخریب تونل ها و گذرگاه ها و مانع شدن از ورود دارو و مواد غذایی به فلسطین از طریق مصر اظهار داشت: شما چگونه به کشتی های جنگی و هواپیماهای جاسوسی صهیونیستی اجازه ورود به خاک خود را می دهید اما چند نیروی مجاهد فلسطینی اجازه ورود به خاک شما را ندارند لذا شما نه غیرت مذهبی دارید و نه غیرت عربی در حالی که فلسطین باید به جهان عرب و جهان اسلام برگردد.

زغموت در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه ما طی سالیان گذشته از حزب الله لبنان در سال 1982 که رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را اشغال کرده بود ولی در سال 2000 میلیادی به مدد مقاومت حزب الله مجبور به عقب نشینی از لبنان شدند و امروزه شاهد شکل گیری مقاومت بزرگ اسلامی هستیم و پیش بینی شما نسبت به آینده نبرد میان مقاومت اسلامی چیست اظهار داشت: سنگر استکبار را چیزی جز محور مقاومت اسلامی که از تهران دمشق بیروت و قدس و غزه کشیده شده نمی شکند و با وجود این محور جبهه استکبار نمی تواند مقاومت اسلامی را نابود کند چرا که این محور همواره بر ادبیات جهاد واقعی تکیه داشته اند و همواره به آن چه که می گویند عمل کرده اند لذا این ها مسلمانان واقعی هستند نه مانند برخی که دم از اسلام می زنند و غیر از آن را عمل می کنند.

وی در ادامه به فرمایش حضرت علی(ع) مبنی براینکه هیچ قدرتی شکست نمی خورد جز آن که جهاد را تعطیل کند گفت: ما جهاد را فراموش نمی کنیم و مقاومت وجود دارد و ما تا آخرین نفس مقاومت خواهیم کرد.

رئیس شورای مجالس اسلامی فلسطین در ادامه با تاکید براینکه حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی در فلسطین راه درست راه عقل و حکمت را انتخاب کرده اند گفت: چیزی که به زور از ما گرفته شده باید به زور پس گرفته شود و گرنه گزینه های دیگری نمی تواند موفق باشد لذا ما باید مقاومت را تا آخرین لحظه آزادسازی فلسطین پیش بگیریم.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۳
رژیم صهیونیستی نابود است ، فلسطین پیروز است .
آخرین اخبار