حجتی در صبحانه کاری امروز گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات برنج نداریم زیرا انبارهای ما بیش از حد نیاز پر شده است و تلاش داریم تولید برنج را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علی حجتی وزیر جهاد کشاورزی که امروز در صبحانه کاری اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد اظهار داشت: ابلاغیه شرکت خدمات بازرگانی دولتی صادر شده و تا یک ماه دیگر شرکت خدمات بازرگانی دولتی به وزارت جهاد کشاورزی ملحق می‌شود.

وی در رابطه با عرضه و تأمین کالای اساسی گفت: در عرضه و تأمین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و بنا بر آمار بانک مرکزی کمترین افزایش قیمت مربوط به عمده‌فروشی محصولات کشاورزی و غذایی بوده است.

وی در خصوص تولید برنج و همچنین بحث طرح جامع زعفران نیز تصریح کرد: ما سالانه به 3 میلیون تن برنج در کشور نیازمندیم که در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار تن در  کشور تولید می‌شود و 700 هزار تن آن در شش ماهه اول سال وارد شد و دیگر ما وارداتی در خصوص برنج نداریم و تلاش داریم تولید برنج را افزایش دهیم.

حجتی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر نیز برنامه‌ای برای واردات برنج نداریم زیرا انبارهای ما بیش از حد نیاز پر شده است.

وی در خصوص طرح جامع زعفران نیز گفت: این طرح در داخل خود وزارت‌خانه پیگیری می‌شود.

حجتی در خصوص ایجاد پایانه‌های آبزیان در کشور مانند کشورهای اروپایی افزود: ما اساتیدی را به اروپا فرستاده‌ایم تا استخرهای تولید ماهی، هزینه‌ها و به صرفه بودن ایجاد پایانه آن در کشور را بررسی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار وزارت‌خانه قرار دهند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه ما میگوی خود را به اروپا صادر می‌کنیم علاوه بر آن نیز صادرات ماهی را به کشورهای اروپایی داریم.

حجتی اظهار داشت: بحث تولید ماهی و میگو به جدیت در خود وزارت‌خانه پیگیری می‌شود تا تولید آن افزایش یابد.

وی در رابطه با قیمت عرضه مرغ یادآور شد: در حال حاضر قیمت مرغ به شدت کاهش یافته و کمتر از قیمت تمام شده آن است که باعث شده تولیدکنندگان متضرر شوند، به همین دلیل در پی تمهیداتی هستیم تا مرغ با قیمت مناسب عرضه شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، برنج ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار