رئیس سازمان پزشک‌ قانونی کشور گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه 9 هزار و 317 تن در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در چهل و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی و زمستانه گفت: در شهریور ماه در مجموع 2 هزار و 205 تن در تصادفات کشته شدند که در این میان 451 تن در تصادفات درون‌شهری، هزار و 200 تن برون شهری، 167 تن جاده‌های روستایی و ده تن نامعلوم در سوانح و تصادفات کشته شدند.
 
وی در ادامه بیان کرد: برابر آمار 6 ماهه نخست سال در مجموع 9 هزار و 317 تن در تصادفات جان خود را از دست داده‌اندکه در حوزه برون شهری 6 هزار و 33 تن کشته شدند و بیشترین استان‌هایی که تصادفات فوتی درآن رخ داده است استان فارس با 944 تن، خراسان رضوی با 406 تن، اصفهان با 336 تن، کرمان با 331 تن بوده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: درحوزه درون شهری در 6 ماهه نخست سال 2هزار و 451تن کشته شدند که استان تهران دراین بین با 487 تن رکوردار کشته‌ها در حوزه درون‌شهری است و استان های خراسان رضوی و اصفهان نیز به ترتیب درجایگاه‌های بعدی در تلفات درون‌شهری قرار دارند.
 
شجاعی اظهار داشت: در جاده‌های روستایی 704 تن کشته شدند و‌آمار نامعلوم 39 تن بوده است.
 
به گفته این مقام مسئول پلیس در مجموع 9 هزار و 317 تن در 6 ماهه نخست سال در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند این در حالی است که در شش ماهه نخست سال 92، نه هزار و 906 تن کشته شدند که آمار نشان می‌دهد که تلفات 5.9 درصد کاهش یافته است.
 
رئیس سازمان پزشک قانونی کشور در ادامه عنوان کرد: 7 هزار و 373 تن از کشته‌ها مردان و 2 هزار و 144 تن زنان در تصادفات جان خود را از دست دادند.
 
شجاعی بیان کرد: بالغ بر 166 هزار تن در تصادفات شش ماهه نخست سال مصدوم شدند که این آمار در مقایسه با 6 ماهه نخست سال گذشته 5.2 درصد کاهش یافته است.
 
این مقام مسئول در خاتمه اظهار داشت: بیشترین تلفات با استان‌های فارس، خراسان رضوی، تهران، اصفهان و کمترین تلفات با استانهای ایلام، کهکیلویه و بویر احمد و یزد اختصاص داده شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تصادف ، تلفات ، رکورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار