هاشمی با بیان اینکه مسئله‌ی مهم در نظارت رعایت اخلاق است، گفت: کسی حق ندارد که به مطب‌ها و بیمارستان‌ها به طور مخفیانه سرک بکشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، امروز در مراسم رونمایی از سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 1690 گفت: در قالب طرح تحول در قدم اول بسته‌های مختلف درمانی اجرا شده‌اند که البته هنوز بسته‌ی بیماران صعب‌العلاج اعلام نشده که به زودی اعلام می‌شود. 
 
وی ادامه داد: بسته‌ی بهداشتی نیز حدود 2 ماه قبل به طور رسمی آغاز به کار کرده که دو هفته‌ی آینده خبر خوبی را مربوط به این حوزه اعلام خواهیم کرد. بسته‌ی سوم مربوط به نظام پرداخت برای پزشکان و کارکنان حوزه‌ی سلامت است که به تدریج عملیاتی خواهد شد. 
 
هاشمی اظهار داشت: سال‌هاست که تعرفه‌های پزشکی مغفول مانده بود که همین امر آسیب‌های زیادی به جامعه‌ی پزشکی وارد کرده است. اما امروز با تدوین کتاب تعرفه‌گذاری این حق احقاق خواهد شد. 
 
وزیر بهداشت عنوان کرد: ما در مرحله‌ی سوم به دنبال واقعی شدن پرداخت‌ها هستیم که امیدوارم با این امر تخلفاتی که از آن تدبیر به بداخلاقی می‌شد را دیگر شاهد نباشیم. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: گوش ما باز است و انتقادات و راهنمایی دوستان را خواهیم پذیرفت. البته باید توجه داشت که منابع محدود است و دولت فداکاری کرده است که در سخت‌ترین شرایط منابعی را برای امر سلامت اختصاص داده است. 
 
وی گفت: ما باید در جهت اخلاق‌مداری حرکت کنیم. آن چیزی که امروز جامعه‌ی ما بیش از گذشته به آن نیازمند است، اخلاق است. باید اخلاق در تمام بخش‌ها جاری باشد و در حوزه‌ی سلامت باید توجه به اخلاق مضاعف باشد. 
 
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از مشکلات اجتماعی که داریم قانون‌گریزی است و این امر را نباید بهانه قرار دهیم و از هر ابزاری باید برای اجرای قانون استفاده کنیم. 
 
وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی و بیمارستان‌های خصوصی در معرض یک امتحان بزرگ قرار گرفته‌اند. نظام پزشکی با دقت و تلاش امر نظارت بر اجرای کتاب تعرفه‌ها را بر عهده دارد و امیدوارم شاهد این باشم که هیچ پرونده‌ای از تخلف در این حوزه نداشته باشیم. 
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه در بحث نظارت باید به طور جدی اخلاق رعایت شود، عنوان کرد: کسی حق ندارد به مطب‌ها و بیمارستان‌های به صورت مخفیانه سرک بکشد. مسئولین فنی در بیمارستان‌های خصوصی باید پاسخگو باشند. خواهش من این است که از امروز مردم در صورت رویت هر نوع تخلف شکایت خود را از طریق سامانه 1690 به ما اعلام کنند. در واقع باید ما این باور و اعتماد عمومی را که در مردم است، از دست ندهیم. 
 
هاشمی اظهار داشت: ما در جهت صیانت از جامعه‌ی پزشکی و حقوق مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود چرا که مردم انتظار دارند که از ما به جای حرف، عمل ببینند. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این قول را می‌دهم که اگر اشکالاتی در مسیر اجرای این کتاب وجود داشته باشد از طریق انجمن‌ها بتوانم آن را به سرعت رفع کنم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.