مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، اهدای جایزه جهانی خشت طلایی به پل طبیعت را نشانه اعتبار فنی و مهندسی این پروژه عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اردشیر نوریان، با بیان اینکه پل طبیعت، بزرگ ترین پل غیر خودرویی کشور سال پیش نیز به عنوان سازه برتر فولادی کشور در سال 92 انتخاب شده، گفت: اهدای جایزه جهانی خشت طلایی با مشارکت مرکز اسکان سازمان ملل متحد را نشانه اعتبار فنی و مهندسی این پروژه عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد همچنین افزود: پل طبیعت دارای شاخصه های متفاوتی است که این موضوع از منظر معماری، فنی، اجرایی و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی توسط نهادها و دستگاه های علمی کشور بررسی شده و مورد تایید قرار گرفته است.

نوریان گفت: اجرای چنین پروژه ای به عنوان تجربه اول کشور و در سطح منطقه اقدامی کم نظیر بوده است.

وی درباره ویژگی های پروژه عنوان کرد: پل طبیعت با الهام از  درختان و استفاده از معماری پل خواجو در اصفهان، در حد فاصل بوستان آب و آتش و بوستان طالقانی احداث شده و بر فراز بزرگراه مدرس قرار گرفته است. 

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد ادامه داد: پل، یک سازه کاملا سازگار با محیط‌ زیست و طبیعت است که نمونه مشابه آن در پارک‌های ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته شده است. 

به گفته وی  14 هزار قطعه فولادی، 6 هزار و200 متر مکعب بتن ریزی، 300 متر طول بنا، 7 هزار متر مربع مساحت و وزن بالغ بر 2 هزار تن از مشخصات فنی این پروژه عظیم هستند که تلاش کرده است با استفاده از مشخصات یک گذرگاه پویا، پیوند طبیعت و حیات مدنی در کلانشهر تهران باشد. در عین حال، مانند معماری پل های تاریخی شهر اصفهان، هم محلی برای عبور باشد و هم محلی برای توقف.

انتهای پیام/
برچسب ها: پل ، طبیعت ، فولادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار