بازداشتگاه موقت کرمان با حضور "اصغرجهانگیر" رئیس سازمان زندان‌های کشور افتتاح شد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، بازداشتگاه موقت کرمان با حضور "اصغرجهانگیر" رئیس سازمان زندان‌های کشور، رئیس کل دادگستری و جمعی از مدیران اجرایی و قضایی استان افتتاح شد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور روز  گذشته در آیین افتتاح این بازداشتگاه گفت: بازداشتگاه موقت کرمان مخصوص نگهداری متهمانی است که صدور قرار تامین منتهی به بازداشت آنها صادر شده است.

جهانگیر، حداکثر مدت نگهداری متهمان تحت قرار را 30 روز عنوان کرد و افزود: متهمان پس از مدت 30 روز اگر از بازداشتگاه آزاد نشوند، به زندان منتقل خواهند شد.

 بنا بر این گزارش پیش از افتتاح این بازداشتگاه سالن ورزشی اندرزگاه نسوان کرمان(تربیت شماره 2) نیز با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افتتاح شد.

همچنین مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان در این آیین گفت: غنی سازی اوقات فراغت مددجویان یکی از موارد مورد تاکید در راستای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌هاست.

ولی نیا گفت: تلاش‌های زیادی در راستای تهیه امکانات ورزشی مناسب برای مددجویان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی بازداشتگاه موقت کرمان با یکهزار و 800 مترمربع زیربنا از سال 91 آغاز شده و تا حدود یک ماه قبل ادامه داشته است.

ولی نیا گفت: ظرفیت اسمی این بازداشتگاه 200 نفر بوده اما در حال حاضر ظرفیت اجرایی برای 430 نفر را دارد.

وی اظهارداشت: تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در سه بند بازداشتگاه، دو هواخوری، واحد ملاقات با وکیل و ملاقات حضوری و بخش‌های اداری تامین شده است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان بیان کرد: در هواخوری بازداشتگاه به جای سیم خاردار از ورق‌های گالوانیزه استفاده شده که ابتکار جدیدی بوده است.

 شایان ذکر است؛ در افتتاح مراکز فوق رئیس کل دادگستری استان، فرماندار کرمان و جمعی از اعضای شورای قضایی استان کرمان و مدیران و کارکنان زندان کرمان، جهانگیر را همراهی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار