مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري(مدظله العالی) از تشكيل ستاد فرهنگي اربعين خبر داد و گفت: در داخل كشورمان و كشور عراق ۲۰ راوي به زبان‌هاي مختلف به روايت واقعه عاشورا مي‌پردازند.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از پايگاه اطلاع رساني حج،‌حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري(مدظله العالی) از تشكيل ستاد فرهنگي اربعين به دستور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت خبر داد و گفت: اين ستاد با همكاري همه مؤسسات دولتي و غير دولتي و سازمان‌هاي مردم نهاد اقداماتي براي ايجاد هماهنگي‌هايي و هم افزايي فرهنگي در حوزه مراسم اربعين انجام مي‌دهد.
 
وي از راه‌اندازي پرتال ويژه مباحث فرهنگي اربعين خبر داد و گفت: اين پرتال طي دو هفته آينده با هدف اطلاع‌رساني ديني در خصوص اربعين به صورت رسمي كار خود را آغاز مي‌كند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدي از توليد محصولات فرهنگي به زبان‌هاي فارسي، عربي و انگليسي ويژه اربعين خبر داد و گفت: با كمك مراكز متعدد فرهنگي محصولات مختلف فرهنگي آماده و در حال چاپ هستند، همچنين يكسري اقلام فرهنگي تبليغي در خصوص مراسم اربعين از جمله كتاب‌هاي زيارتي، پرچم‌ها، شال‌ها و... مورد تقاضاي زائران اربعين بود كه با كمك مؤسسات مختلف اين محصولات در حال آماده‌سازي است.
 
وي از تهيه كليپ‌ها، فيلم و... كه مورد نياز مردم در مسير پياده‌روي اربعين هستند خبر داد و گفت: راوياني نيز در مسير حركت كاروان‌هاي زيارتي اربعين در پايگاه‌هاي فرهنگي كه براي مردم در نظر گرفته شده است به روايت‌گري مي‌پردازند.
 
مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري(مدظله العالی) از همكاري با سازمان اوقاف و امور خيريه نيز خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اين اساس از تمام امامزادگان مسير عبور زائران اربعين در ايران به عنوان پايگاه‌هايي براي ارائه خدمت به مردم و توزيع بسته‌هاي فرهنگي استفاده مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: راوی ، عاشورا ، کاروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار