استاندار میسان عراق در ایلام: مقام های کشور از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها استقبال می کنند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی دوای لازم در دیدار با استاندار ایلام گفت: پیرو تفاهم نامه قبلی مکاتباتی برای ایجاد بازارچه 'چم سری- شرهانی' در شهرستان دهلران با دولت مرکزی عراق انجام گرفت که هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.
وی افزود: ما پیگیر ایجاد بازارچه در مرز چم سری هستیم و از استاندار ایلام می خواهیم که از طریق مسوولان در مرکز و وزارت امور خارجه ایران پیگیر این موضوع با دولت مرکزی جمهوری عراق شوند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه امضا تفاهم نامه جدید بتواند راه گشای مشکلات دو استان همسایه میسان و ایلام و افزایش و توسعه مراودات در بخش های مختلف باشد افزود:  پس از اعلام موافقت دولت مرکزی ما خواستار ایجاد منطقه آزاد تجاری و توسعه روابط در مرز چم سری هستیم.
داوی لازم  افزود: امیدوارم که در دیدارهای بعدی مدیرانی از همه بخش ها برای امضا تفاهم نامه ها و موافقت نامه هایی به صورت تخصصی از دو استان با هم دیدار داشته باشند.
وی با اشاره به ظرفیت و توان استان ایلام در بخش های آموزشی و دانشگاهی، صنعت، ساختمان، گردشگری، پزشکی، ورزشی و... افزود: امیدواریم بتوان در آینده نزدیک از تمام این ظرفیت ها برای توسعه استان میسان عراق استفاده کنیم.
استاندار میسان گفت: فرصت سرمایه گذاری در بخش راه و ساختمان و در زمینه شهرسازی در استان میسان بسیار وجود دارد که امیدواریم از توان استان ایلام در این زمینه پس از موافقت دولت مرکزی عراق بهره ببریم.
دوای لازم با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان میسان عراق یک شهرک صنعتی وجود دارد که بیش از 20 هزار هکتار وسعت دارد افزود: در بحث سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی آماده پذیرش سرمایه گذاران ایرانی هستیم.
وی در ادامه به ایجاد کمربند سبز و مبارزه با بیابانزایی در دو استان میسان و ایلام اشاره کرد و گفت: از این طرح بسیار استقبال می کنیم و از مسوولان استان ایلام می خواهیم که با توجه به کمبود فضای سبز در استان میسان نهال به عنوان هدیه در اختیار ما بگذارد.
استاندار میسان به همراه جمعی از مشاورزان خود در بخش های مختلف  دیروز وارد استان ایلام شد.
استان میسان عراق از طریق شهرستان دهلران با استان ایلام مرز مشترک دارد و در گذشته های دور نیز از طریق مرز 'چم سری' مبادلات تجاری، فرهنگی و... میان مردم این دو استان وجود داشته است.استان ایلام با 430 کیلومتر دارای طولانی ترین مرز مشترک با کشور عراق است.
 
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.