عباس قائدرحمت در مراسم آغاز عملیات اجرایی بازسازی 12 کیلومتر از خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه لرستان، با بیان اینکه از سال 1336 تاکنون اقدام جدی به منظور بازسازی خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه لرستان انجام نشده است، گفت: همه مشکلات در طول این دوران جمع شده است و امروز شاهد آن هستیم که در طول 8 ماه گذشته 9 سانحه ریلی در راه‌آهن ناحیه لرستان صورت گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خواستار 2 خطه شدن راه‌آهن لرستان از محدوده اراک تا دورود شد.
 
 
وی ادامه داد: این حوادث در شرایطی رخ می‌دهد که خطوط فرسوده هستند و در صورتی که خط را به دلیل فرسودگی مسدود کنیم کشور با مشکلات بسیاری در بخش انتقال مسافر و بار از مرکز کشور به جنوب و بلعکس می‌شود و در شرایطی که خطوط باز باشد احتمال بروز سانحه جدید نیز وجود دارد و چه بسا سانحه‌ای برای یک قطار مسافری رخ دهد که در این صورت یک فاجعه انسانی به وجود می‌آید.
 
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این شرایط باید همه دست به دست هم دهیم تا این خطوط ریلی بازسازی و ایمن شوند.
 
وی افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه کار بازسازی خطوط با دشواری‌های خاصی مواجه است چراکه علاوه بر انجام با دقت عملیات اجرایی نباید خطوط نیز مسدود شوند و کار تردد ادامه داشته باشد.
 
قائدرحمت تصریح کرد: طی مدت گذشته جلساتی را در خصوص وضعیت راه‌آهن لرستان با مدیرعامل راه‌آهن کشور برگزار کرده‌ایم که مشکلات این خطوط را در این جلسات مطرح و به این نتیجه رسیده‌ایم که تا پایان سال آینده کار بازسازی خطوط ریلی لرستان تا اندیمشک انجام شود.
 
این مسئول خواستار دو خطه شدن خطوط ریلی لرستان از ابتدای محدوده شهر اراک تا دورود شد و گفت: با توجه به اهمیت زیرساخت‌های راه در توسعه کشور و همچنین اینکه پروژه دو خطه شدن خطوط ریلی از تهران تا اراک در حال انجام است امتداد این مسیر تا شهر دورود می‌تواند به توسعه منطقه و کشور در بخش راه کمک شایانی داشته باشد.
پایان پیام /
برچسب ها: شرایط ، خطوط ، مسدود ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار