دکترکچویی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پرشکی اصفهان: یکی از علل شایع بیماری دیابت، دیابت ناشی از چاقی است و شیوع دیابت نوع دوم در بچه ها نیز به علت افزایش چاقی بچه ها در میان کودکان می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکترکچویی عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه دیابت اصفهان در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: متأسفانه دیابت نوع دوم به علت چاقی در بچه ها زیاد شده است.

وی همچنین ادامه داد: تحقیقات نشان داده که دیابت در خانم هایی که چاقی و کم تحرکی دارند نیز بیشتر است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پرشکی اصفهان تأکید کرد: با صبحانه و تحرک کافی می توان چاقی را کنترل کرد و کنترل چاقی نیز منجربه کنترل دیابت خواهد شد.

دکترکچویی اذعان کرد: دیابت در خانم هایی که دارای چربی خون،بیماری قلبی،کم تحرکی، استرس،تنبلی تخمدان،مرده زایی و... هستند، شایع تر است.

این عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه دیابت اصفهان، ضمن توصیه به مصرف میوه و سبزیجات، در رابطه با باورهای غلط درخصوص بیماری دیابت اینگونه توضیح داد: استفاده از مورفین، مصرف پولکی، مصرف نان ساندویچی، مصرف نوشابه های رژیمی و...

وی علت اهمیت دیابت را تیمی بودن کار درمان آن عنوان کرد و افزود:دیابت مانند بیماری سرماخوردگی و...نیست بلکه هرچه پیش برود چتر عوارض آن بازتر شده و کلیه،پا،چشم و قلب و عروق را نیز درگیر می کند و جهت درمان این بیماری باید تیمی از متخصص تغذیه،متخصص ورزشی،پزشک و خود بیمار بسیج شود.

دکترکچویی در پایان با بیان اینکه طب سنتی در دیابت نوع اول (درمان با تزریق انسولین) جایگاهی ندارد،تصریح کرد: درمان طب سنتی در دیابت نوع دوم(بیماری مرموز شروع می شود و خطرناک است) به درمان کمک میکند اما جایگاه درمان را نمی گیرد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، دیابت ، ناشی ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.