مدیرکل زندانهای قزوین گفت:استفاده از مهارت های ارتباطی درحرفه زندانبانی بسیارضروری است وبدون لحاظ کردن اینگونه ضوابط ارتباطی،آسیبهای جدی مراقبین را تهدیدخواهدکرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي ،حمیدرضافراست مدیرکل زندانهای قزوین طلب دردیدار دوره ای بامراقبین زندانهای استان گفت:تغییر شرایط محیطی زندان نیازمند ایجاد نگرش مثبت وارتباط مؤثربازندانیان است.
 

فراست افزود:استفاده از مهارت های ارتباطی درحرفه زندانبانی بسیارضروری است و بدون لحاظ کردن اینگونه ضوابط ارتباطی،آسیبهای جدی مراقبین راتهدیدخواهدکرد.

فراست طلب اذعان داشت:آنچه در نظام زندانبانی اسلامی باارزش است اصلاح وتربیت مجرمین وخطاکاران بوده واثرگذاری های رفتاری بهترین روش بازپروری زندانیان می باشد.


وی داشتن تعهد وتفکر سالم را اساس کار مراقبت دانست و ذکر کرد:ارتباطات اجتماعی حکم می کند که در تماس با زندانیان همیشه جانب اعتدال در رفتار وگفتارمان را داشته باشیم.


مدیرکل زندانهای قزوین درادامه تصریح کرد: اعتماد در برخورد با مجرمین،واژه ای بی معناست وت نهاچیزی که موجب حفظ آرامش و امنیت زندان می شود، احترام متقابل خواهد بود.


فراست طلب اساس ایجاد تغییرات درجامعه را نتیجه الگوی درست فکری افراد دانست و گفت:تا مادامیکه که قالب های فکری خود را تغییر ندهیم، هیچ تغییررفتاری درستی در زندانیان پدیدار نخواهد شد.


این مقام مسؤل تأکیدکرد:برای تغییر رفتار در زندانیان،بیندیشیم،نفوذ داشته باشیم و برای رسیدن به تعالی اهداف سازمانی وقت و انرژی صرف کنیم .


مدیرکل زندانهای قزوین انجام صحیح کارها را نیازمند داشتن مدیریت دانست و افزود:بسیاری از فشارهای روحی و روانی حاصل از محیط کار،بابرنامه ریزی و اجرای آیین نامه سازمانی کاهش می یابد.


فراست طلب یادآور شد:برقراری ارتباط با زندانیان دارای فنون و روشهای خاص زندانبانی است و بطور حتم بایستی از اعمال نظرهای شخصی و سلیقه ای پرهیز شود.


وی اظهارداشت:هنگامی که باتکریم واحترام با زندانی رفتار می کنید، به او توان روحی می بخشید و آنگاه می توانید توجه خود را بر تاثیرگذاری و اصلاح رفتار آنها متمرکز کنید.


مدیرکل زندانهای قزوین عنوان کرد: مشارکت وهمفکری درکار موجب هم افزایی گردیده وعلاوه برجبران نقص ها،افکارخلاقانه پدیدار می شود.


وی به رضایتمندی و احساس آرامش درکار اشاره کرد و افزود: زندانبانی یعنی شکل دادن به شخصیت مجرمین وخدمت صادقانه دراین حرفه رشد و تحول شگرفی را بوجود آورده،تا جایی که احساس خودسازی درما بارور می شود.


فراست طلب در پایان خاطرنشان کرد:راستی،درستی،صبر وکوشش ازخصوصیات تأثیرگذاربر زنداني است و تنها در این صورت می توانیم درمسیراصلاح و تربیت زندانیان گام برداریم.ص3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار