ضرغامی گفت: با توجه به بخش بین‌الملل و گسترش کتب در این حوزه باید جهت ترجمه کتب تعامل بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، برزین ضرغامی دبیر هفته کتاب امسال در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد طی سخنرانی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه امسال در دومین روز از هفته کتاب، شاهد برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه تربیت مدرس هستیم، باید بگویم که دولت برای حمایت از کتب بین‌المللی باید ورود پیدا کند تا ما بتوانیم هر چه بهتر موجب استقلال نشر کتب بین‌المللی و استمرار فعالیت های این مرکز باشیم.

وی افزود: حوزه بین‌الملل ما اولین تعاملات خود را در بحث ترجمه دارد و این نمایشگاه بین‌المللی محملی برای ورود کشور به این عرصه باشد.

وی با اشاره به محدود بودن زبان فارسی اشاره کرد و گفت: این کشور و تنها برخی از کشورهای دیگر به زبان فارسی مسلط هستند، بنابراین برای گسترش کتب بین‌المللی باید در بحث ترجمه کتب تعاملات بیشتری داشته باشیم تا صدای ایران خارج از مرزها منتشر شود.

وی خاطر نشان کرد: هر ساله به مناسبت هفته کتاب نشستی میان مدیران فرهنگی و ناشران کتاب جهت ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می شود که امسال این نشست شب سه شنبه در محل پارک گفتگو و با حضور برخی از مسئولان برگزار می شود.




انتهای پیام/
برچسب ها: نشر ، کتاب ، ترجمه ، هفته کتاب ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار