رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران گفت: علیرغم همه مشکلات خوشبختانه توسعه صادرات در استان تهران در سال 92 نسبت به سال 91 روند رو رشدی را داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ یداله رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان تهران با اشاره به بهبود رتبه کسب و کار کشور گفت: بر اساس آخرین آمارها رتبه کسب و کار در ایران از 152 به 130 رسیده و 20 پله رشد کرده که این نشان‌دهنده احتمام دولت برای حل مشکلات است.

وی افزود: در زمینه تجارت فرامرزی اقدامات خوبی صورت گرفته و همچنین در شرف انجام است که این ایجاد پنجره واحد برای ورود و خروج کالا یکی از آنهاست که در استان تهران 2200 کالا که تقاضا برای ثبت سفارش زیاد است از این سامانه استفاده می‌کند و تجار ازیک فرایند زمان بر نجات پیدا کردند.

صادقی در ادامه گفت: همچنین نمایندگان ما در گمرکات استان تهران مستقر شدند تا تسهیلات لازم را برای تجار و بازرگانان فراهم آورند که این روند موجب شده که نتایج خوبی را به دست آوریم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش صادرات در استان تهران گفت: علیرغم همه مشکلات خوشبختانه در توسعه صادرات شاهد روند رو به رشدی در سال 92 نسبت به سال 91 بودیم همچنین معدل یک تن کالای صادراتی ارزشش افزایش چندانی نداشته یعنی رشد وزنی صادرات بیش از رشد ارزشی بوده است.

وی گفت: این به این معنی است که برای ایجاد ارزش افزوده و همچنین جلوگیری از خام‌فروشی فرصت بسیاری وجود دارد که باید از آن استفاده کردو همچنین دولت نیز بستر مناسب را برای آن آماده کند.

رییس سازمان صنعت و معدن استان تهران با اشاره به اینکه دولت تمام تلاش خود را برای افزایش تولید و صادرات می‌کند تاکید کرد: هر چند موانع و محدودیت های خارجی تشدید شده و امکان استفاده از مزایای بین‌المللی برای دولت کاهش یافته اما تدبیر دولت موجب ثبات در روند کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه رشد منفی تولید ناخالص کاهش یافته گفت: در سه ماهه اول سال 93 در مقایسه مدت مشابه سال گذشته تولید ناخالص داخلی 4.5 درصد رشد را تجربه کرده و همچنین میانگین تورم نیز به زیر 20 درصد و تورم نقطه به نقطه نیز به کمتر 15 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در کشور بودیم که همه این عوامل در سایه نظم انضباط اقتصادی و مدیریتی دولت بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: استان ، تهران ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار