نشریه تاگس اشپیگل مدعی شده است ایران به دنبال بدست آوردن تکنولوژی مربوط به برنامه تسليحات هسته‌ای است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه تاگس اشپیگل ادعا کرد که ایران به تلاش های خود برای به دست آوردن تکنولوژی در برنامه تسلیحات هسته ای خود ادامه می دهد. براساس این گزارش، واحد تحقیقات جنایی آلمان موسوم به "زد کی آ" مدعی شده است که ایران طی چند ماه گذشته در آلمان به دنبال قطعات و تجهیزاتی برای برنامه هسته ای خود بوده است. 

در ادامه این گزارش آمده است: نوبرت دورود، رئیس "زد کی آ" در ادامه مدعی شده ما به نظارت خود در مورد فعالیت گسترش ابعاد نظامی برنامه های هسته ای ادامه می دهیم. 

"زد کی آ" در ادامه گزارش خود ادعا شده است،ایران برای مخفی کردن فعالیت‌های خود، شرکت‌هایی ایجاد کرده و از طریق این شرکت ها و کارکنان آن توانسته است ده ها مورد کالای اقتصادی تحریم شده را به دست آورد. نهاد سازمان دهنده صادرات از اعلام نام شرکت های آلمانی که در این معاملات با کاربرد دو گانه  نقش داشته اند، سرباز زد.  

تاگس اشپیگل نوشت: صادرات آلمان به ایران در هشت ماه اول سال جاری به میزان سی و سه درصد افزایش داشت که بیشتر به دلیل برداشته شدن  برخی از تحریم های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران بعد از امضای توافقنامه موقت هسته ای با این کشور بود. آلمان بزرگترین اققتصاد اتحادیه اروپا، ‌با اهمیت ترین شریک تجاری ایران در میان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود.

جزئیات آمار رسمی مشاهده شده توسط خبرگزاری رویترز حاکی از این است که روابط تجاری ایران و آلمان در هشت ماهه اول جاری سی و دو ممیز هفت درصد افزایش یافته و به یک میلیارد و ششصد میلیون یورو رسیده است. 


انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
روزنامه اشپیگل ، جرات نوشتن مطلبی در باره فعالیتهای هسته ای رژیم صهیونیستی هم دارد ؟ وجود 400 بمب هسته ای در سرزمین های اشغالی برای چیست ؟
چرا کشور آلمان زیر دریائی حامل بمب هسته ای به رژیم صهیونیستی هدیه می کند ؟ مثل این که رژیم آلمان یک حکومت صلح طلب از نوع طرفدار کشتار فلسطینی ها و مسلمانان است و از اشتباه دو جنگ بزرگ جهانی درس نگرفته است .
آخرین اخبار