هاشمی با بیان اینکه پوشش وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری ناقص است، گفت: اما باید توجه داشت که اصل مهم در پیشگیری همراه شدن خود مردم است تا بتوانیم در این حوزه موفق باشیم.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص بحث پیشگیری در کشور گفت: وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری از سالها قبل به این حوزه وارد شده است اما باید واقعاً فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری انجام شود چرا که پیداست چیزی جز این مسئله نیست و باید تغییر رفتار در مردم ایجاد شود که این مسئله سختی است.

وی ادامه داد: با این که وزارت بهداشت وارد حوزه پیشگیری شده است اما پوشش ما ناقص است که در تلاش هستیم با گسترش تشکل‌های بهداشتی و درمانی به سمتی پیش رویم که در سالهای آینده زیر ساختهایی فراهم شود که دائمی باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه باید بودجه‌ای هر ساله تنها برای حوزه پیشگیری در نظر گرفته شود، عنوان کرد: کشورهای دنیا برای بحث پیشگیری به ازای هر نفر، 1200 دلار در سال در نظر می‌گیرند که امیدواریم در کشور ما هم هزینه‌ای برای پیشگیری اختصاص یابد، البته باید توجه داشت که در حوزه پیشگیری مردم باید قدم اول را بردارند در صورتی که مردم خود همراه نشوند و به خود کمک نکنند اگر چند صد میلیارد تومان هم اختصاص پیدا کند نمی‌توان حوزه پیشگیری را در کشور پررنگ کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۳
تازمانی که فارغ التحصیلان بهداشتی که اموزش این کاررا دیده اند بیکار باشند و ماماها و پرستاران در مراکز بهداشت جایگزین انان شوند پیشگیری از بیماریها امکان ندارد خواهش میکنم در باره وضعیت این رشته پیگیری کنید
Netherlands
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
وزارت بهداشت بايد آموزش هاي لازم رو بده تا مردم با پيشگيري آشنا بشن. به موقع براي درمان اقدام كنند. بايد قوي تر عمل كنيد از طريق تلويزيون مردم رو آگاه كنيد.