از منطقه فولی‌آباد گذشتیم که ارتش بعث عراق در زمان جنگ به دنبال تصرف این ارتفاعات بود تا در آن زمان بر اهواز مسلط شود که البته رزمندگان اسلام با نقش‌آفرینی و جانفشانی، طرح صدامیان عفلقی را ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، از اهواز و از دل راه‌آهن این شهر با کاروان عشق تا سوسنگرد، از نزدیک شاهد نقش شهدا در جبهه های جنوب بودیم.
 

 * تأخیر در رسیدن به اهواز
 
روز یکشنبه ساعت 12 و 35 دقیقه ظهر قطار تهران به مقصد اهواز حرکت کرد و در ساعت 7 و 25 دقیقه روز دوشنبه مورخ 26 آبان 93 به راه‌آهن اهواز رسید.
 
این سفر با تأخیر بیش از سه ساعته همراه بود که با اعتراض مسافران مواجه شد.
 
 
*اتوبوس‌های آماده سفر به سوسنگرد
 
پس از خروج از قطار، اتوبوس‌های آماده جهت سفر به سوسنگرد برای گرامیداشت آزادسازی این شهر، عاشقان یادواره‌های دوران دفاع مقدس را به مناطق عملیاتی از جمله سوسنگرد برد.



 

*عبور از تپه‌های فولی‌آباد

 
از منطقه فولی‌آباد گذشتیم که ارتش بعث عراق در زمان جنگ به دنبال تصرف این ارتفاعات بود تا در آن زمان بر اهواز مسلط شود که البته رزمندگان اسلام با نقش‌آفرینی و جانفشانی، طرح صدامیان عفلقی را ناکام گذاشتند.
 

*زیارتگاه جهاد عشایر عرب
 

مقصد بعدی سفر کاروان عشق به سمت زیارتگاه جهاد عشایر بود.
 
 به دنبال شعله‌ور شدن آتش جنگ جهانی اول در سال 1914 میلادی (مرداد ماه 1293) بین متفقین (انگلیس و شوروی) و متحدین (آلمان و اتریش- مجارستان) نیروهای نظامی انگلیس به فرماندهی "دلامنین" از طریق خلیج فارس به آبادان رسیدند.

سران عشایر با رشادت خود و فرماندهی و راهنمایی‌های روحانیت محلی از جمله آیت‌الله "محمدکاظم طباطبایی" حماسه‌ای آفریدند و این حماسه در تاریخ 7 اسفند 1293 رقم خورد و یادمان "شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان" به برکت انقلاب اسلامی و بنا به دستور مقام عظمای ولایت در منظر عموم قرار داده شد.
 

*بارگاه شهدای هویزه
 
در این مکان شهدایی به خاک سپرده شده‌اند  که با رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌هایی که انجام دادند، از پیشروی نیروهای ارتش بعث جلوگیری کردند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار از مزار شهدای هویزه در اسفند 1375 فرمودند: گنبد، بارگاه و دستگاه معنوی شهیدان هویزه وسیله‌ای برای جلب توجه دل‌ها به قدرت لایزال پروردگار عالم است، آن‌گونه که حسین بن علی(ع) با جمع معدود در مقابل دریای دشمن ایستاد، قلبش نلرزید و اراده‌اش سست نشد، این جوانان هم واقعاً همین‌طور بودند.


 
 

*توضیحاتی درباره سردار سرلشکر شهید "حاج علی هاشمی"
 

در داخل بارگاه شهدای هویزه توضیحاتی درباره سردار سرلشکر شهید "حاج علی هاشمی" جانشین فرمانده قرارگاه کربلا داده شده بود.
 
 
*ورود به ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان
 
کاروان عشق پس از گذر از مسیرهای مختلف نهایتاً به ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان، محل برگزاری مراسم اصلی رسید.
 
 
*برگزاری مراسم گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد
 
مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد در دشت آزادگان برگزار شد و "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله "موسوی جزایری" (که به زبان عربی سخنرانی کرد) و سرهنگ "الوانی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان و تنی چند از رزمندگان دوران آزادسازی سوسنگرد به ایراد سخنرانی پرداختند.
 
 
در پایان با ارائه تندیسی از "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار