ورود عرضه اولیه ها باعث توقف روند شاخص شده باشد هر چند که عرضه های اولیه در بلند مدت برای بازار مثبت و منجر به ورود سهامداران جدید به بازار خواهد شد.

محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص شرایط بازار سرمایه بیان کرد:در آغاز هفته شاخص کل بورس تهران با 0.8 درصد کاهش به 75،946  واحد رسید،که بانکی ها و خودرویی ها بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشته اند.

وی درباره شرایط شاخص فرابورس در هفته جاری گفت:شاخص فرابورس نيز14واحد کاهش يافت که مارون بیشترین تاثير منفی را بر ايفكس بر جاي گذاشت.

فعال بازار سرمایه با اشاره به شرایط بانکی ها در هفته‌ای که گذشت توضیح داد:بانک ها عمدتا افت قیمت ها را تجربه کرده اند. بانک های ملت، پاسارگاد، صادرات و تجارت به ترتیب بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشته اند. در این چهار بانک معامله گران حقوقی سهم بیشتری در سمت خرید داشته اند. 

معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر در توضیح گروه پتروشیمی ها تصریح کرد:در میان پتروشیمی ها تنها پردیس و گلستان رشد قیمت ها را تجربه کرده اند. هلدینگ پتروشيمي خليج فارس پس از هشت روز رشد متوالی، افت داشته است. شرکت صنایع شیمیایی فارس در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را برای سال مالی منتهی به اسفند 93 بدون تغییر نسبت به گزارش قبلی 342 ریال اعلام کرده است. شرکت در 6 ماهه منتهی به شهریور 41 درصد سودش را پوشش داده است که از دیگر خبرهای مهم این گروه میباشد.

گیوکی در خصوص سیمانی‌ها در بازار سرمایه  گفت:در ابتدای هفته سیمانی ها مورد  اقبال بازار قرار گرفته و جوی مثبت براین گروه حاکم بود. سپاها, سدور, سکارون و سصفها در آستانه مثبت معامله شده و صف خرید شدند. شرکت سيمان سپاهان  در جدیدترین گزارش خود ، سود هر سهم سال مالی منتهی به 31/06/93 شرکت را مبلغ 369 ریال اعلام نموده است.همچینین در این گروه شاهد عرضه اولیه نماد سیدکو بوده ایم.

وی با توضیح در مورد روند منفی گروه خوردویی ها بر شرایط بازار سرمایه افزود: در گروه خودرویی شاهد جوی متعادل رو به منفی بودیم. خفناور در اخرین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 29/12/93  شرکت را مبلغ۹۹۸ ریال اعلام نموده است که از خبرهای مهم این گروه می باشد.

فعال بازار سرمایه با شااره به روند نزولی شاخص در هفته جاری اظهار داشت:شاخص در طی این هفته روند نزولی داشته و روند صعودی بازار سهام در طول این هفته متوقف شده و حتی عرضه ها نسبت به تقاضا پیشی گرفتند  همچنین سهامداران  حقوقی بیشتر عرضه کننده سهام میباشند.

گیوکی در پایان خاطر نشان کرد: شاید ورود عرضه اولیه ها باعث توقف روند شاخص شده باشد هر چند که عرضه های اولیه در بلند مدت برای بازار مثبت و منجر به ورود سهامداران جدید به بازار خواهد شد.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار