قائم مقام شهردار منطقه 5 خبر داد:

برگزاری نشست شورای هماهنگی و بازنگری مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در منطقه 5

قائم مقام شهردار منطقه 5 از برگزاری نشست شورای هماهنگی و بازنگری مدیریت بهداشت و محیط زیست با هدف بازنگری برنامه‌های اجرایی در استقرار مدیریت و ارائه راهکارهای موثر در پیشبرد و تحقق اهداف این مدیریت HSEیک پارچه این منطقه خبر داد.

رضا مرادی قائم مقام شهردار منطقه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این نشست که با حضور، معاونین وشهرداران با اعلام این خبر گفت: رویکرد پیشگیرانه مدیریت شهری در برنامه HSE نواحی برگزار و با اشاره به ضرورت توجه به استقرار نظام یک پارچه وبرنامه ریزی علمی در بخش‌های سلامت، توسعه فضای سبزهای بهداشت ایمنی و محیط زیست، اجرای طرح های مطالعاتی و همچنین طرح‌های ترافیکی را موجب شد.
مرادی در ادامه بیان کرد:‌در این خصوص مدیریت منطقه نیز با اعتقاد بر ضرورت تحقق توسعه پایدار شهری همگام با رویکرد‌های کلان مدیریت شهری نسبت به توسعه فضای سبز و رعایت اصول زیست محیطی گام برداشته است.
 
قائم مقام شهردار منطقه 5 در ادامه اظهار داشت: با توجه به آثار زیست محیطی نمک در برف روبی در آستانه فصل زمستان ستاد برف روبی منطقه با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش دارد از شیوه‌های نوین در برف روبی که رعایت اصول زیست محیطی نیز در آن در نظر گرفته شده است استفاده کند.
 
مرادی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز منطقه 5 به 31متر مربع تصریح کرد:‌دراین راستا احداث مخازن ذخیره آب برای آبیاری فضای سبز و استفاده بهینه از منابع زیر زمینی، استفاده از انرژی‌های نو، توسعه گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی وهمچنین اجرای برنامه‌های  گسترده آموزشی در بخش‌ تفکیک پسماند و...از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه رعایت اصول زیست محیطی  است.
 
مرادی قائم مقام شهردار منطقه 5 در ادامه افزود: در بخش بهداشت نیز همزمان با ارتقای نظافت و بهداشت محیط شهری، برنامه‌های ارزشمندی در حوزه سلامت و آسیب های اجتماعی صورت گرفته است.
 
وی در ادامه به شناسایی نقاط حادثه خیز و برنامه ریزی  در جهت رفع، با اشاره به اجرای طرح‌های ترافیکی در جهت ارتقای ایمنی برشمرد و گفت: عوامل خطر ساز، مناسب سازی معابر، کانالیزه کردن، معابر و...از جمله برنامه های حوزه حمل و نقل و ترافیک در خصوص ارتقای ایمنی است.
 
قائم مقام شهردار ادامه داد: در این راستا مدیریت یک پارچه بهداشت، ایمنی و محیط زیست یداله کاظمی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 5 نیز در ادامه این نشست به دنبال رویکرد‌های مدیریت شهری در دستیابی به توسعه پایداری شهری از سال 92 در منطقه فعال شد.
 
وی افزود: هدف از برگزاری این HSE وی ارتقای فرهنگ بهداشت و ایمنی و محیط زیست را از الویت‌های مورد توجه مدیریت، نشست بررسی نقاط قوت و ضعف و همچنین بررسی‌ راهکارهای موثر در تحقق اهداف استقرار مدیریت است.
 
معاون شهردار منطقه 5 در پایان گفت: لازم به ذکر است برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای کارکنان و پیمانکاران، بهبود مدیریت تغییر، گزارش دهی حوادث و صدور اقدامات پیشگیرانه از جمله برنامه‌های مورد توجه است.
 
مرادی قائم  مقام شهردار منطقه در پایان پس از پایش وضعیت موجود، برنامه ریزی و مطالعات جهت رسیدن به وضعیت مطلوب در HSEاشاره کرد و گفت: از زمان استقرار مدیریت یک برنامه 5ساله صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت ، بهداشت ، ایمنی ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار