نشست "رایپ RIPE NCC " به عنوان توزیع کنندگان آدرس های اینترنتی در منطقه خاورمیانه، اروپا، آمریکا، آسیا و شمال آفریقا برای اولین بار در "تهران" برگزار گردید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ "رایپ " نام سازمان هماهنگی شبکه اروپایی نشانی های اینترنتی واقع در آمستردام و به عنوان یک انجمن همکار ی جمعی شناخته می شود، که همه اشخاص علاقه مند در حوزه شبکه نشانی های اینترنتی، توسعه فنی اینترنت و زیر ساخت  های آن می توانند در این انجمن شرکت کنند .

جامعه رایپ به کلیه اشخاص و نهاد هایی که در فعالیت های این سازمان مشارکت دارند .


فعالیت اصلی این سازمان به عنوان یکی از پنج مرجع ثبتی منطقه ای اینترنت ، فراهم آوردن تخصیص منابع اینترنتی جهانی و خدمات مرتبط با آن نظیر  IPV4،‌IPV6، AS Number resources برای اعضای این سازمان یعنی Local Internet Registries "LIRs"  است .



سازمان های ارتباطات راه دور و شرکت های عظیم شبکه های اینترنتی واقع در منطقه اروپا ،‌خاورمیانه و بخش هایی از آسیای مرکزی تشکیل می دهند.

در حال حاضر تعداد اعضای "‌رایپ " به بیش از ده هزار عضوز از بیش از 76 کشور واقع در مناطق مختلف دنیا است و هر شخصی می تواند تقاضای عضویت در این سازمان را نماید،  که ایران به عنوان یک کشور روبه پیشرفت در این حوزه بیش از  یک هزارو 661  عضو در مجمع RIPE NCC"" دارد .

مهمانان ویژه این مراسم :

این نشست با حضور 'نصراله جهانگرد' رییس سازمان فناوری اطلاعات و با حضور 'محمد جواد لاریجانی' رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی و متخصصانی از کشورهای روسیه، پاکستان، انگلستان، جمهوری چک و مدیران مجمع RIPE NCC در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار گردید .


رایپ سازمانی غیر انتفاعی و مستقل واقع در آمستردام هلند است که از سال 1992 میلادی تاسیس شده و وظیفه اصلی آن پشتیبانی زیرساخت اینترنت از طریق همکاری فنی در منطقه است.
در این نشست محمد جواد لاریجانی به  اقدامات موثر در ایران در این حوزه پرداخت و از پروژه های  بزرگ در آینده برای توسعه این حوزه را داد .

'نصراله جهانگرد' رییس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به مهاجرت از ورژن ipv4 به ipv6  خبر داد و پیرامون این نشست دستاور های چند سال اخیر در ایران را بیان کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.