معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد

آموزش پشتیبان طرح تحول سلامت و بهداشت

دکتر ضیایی با بیان این که آموزش پشتیبان طرح تحول سلامت و بهداشت است، گفت: هر چه کیفیت آموزش بهتر باشد برنامه‌های نظام سلامت و درمان مردم بهتر انجام خواهد شد.

دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص فاز چهارم طرح تحول سلامت که مربوط به آموزش پزشکی است گفت: نظام سلامت تنها در درمان و بهداشت خلاصه نمی‌شود بلکه بهبود خدمات درمانی در ارتقای آموزش پزشکی در این بین نقش مهمی دارد. در واقع با آموزش نیروی انسانی مجرب می توان کیفیت خدمات را هم بالاتر برد.

وی با بیان این که هر چه کیفیت آموزش بهتر باشد و متناسب با نظام سلامت باشد طبیعی است که برنامه‌های نظام سلامت و درمان مردم بهتر انجام می‌شود، عنوان کرد:‌ نقش آموزش به عنوان بخش پشتیبانی طرح تحول درمان و بهداشت عمل می‌کند  و دارای برنامه‌های دراز مدت و کوتاه مدت است.

ضیایی در خصوص برنامه‌های دراز مدت اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف این برنامه ارتقای کیفی آموزش پزشکی است که امیدواریم با اجرای این برنامه ناچیز سال آینده شاهد ارتقای کیفی سلامت و خدمات ارائه کننده باشیم.

وی ادامه داد: اولویت بعدی در این برنامه این است که مقدار نیرو در خدمات سلامت را برآورد کنیم که این امر درحال انجام است.

ضیایی با اشاره به این که بازنگری برنامه‌های آموزشی از دیگر اهداف برنامه دراز مدت است، تصریح کرد:‌ بهبود خدمات در بیمارستان‌های آموزشی از جمله هدف بزرگ و مهم برنامه‌های کوتاه مدت است، در حال حاضر بیش از 50 درصد تخت‌های بیمارستانی کشور آموزشی هستند و حدود 70درصد درمان هم در بیمارستان‌های آموزشی انجام می‌شود که امیدواریم با اجرای این هدف بزرگ خدمات درمانی با تکنولوژی بالاتر و سطح کیفی بهتر به مردم نیازمند ارائه شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار