فیلم تلویزیونی "گروه سلمان" به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه‌کنندگی سعید جهانیان آماده پخش از یکی از شبکه‌های رسانه ملی است.

سعید جهانیان، تهیه‌کننده فیلم تلویزیونی "گروه سلمان" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: این تله‌فیلم به سفارش سپاه استان کرمانشاه برای کنگره شهدا که هر ساله در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، تهیه و تولید شده است.
 
وی بیان کرد: "گروه سلمان" داستان گروهی 35 نفره با این نام را روایت می‌کند که شکل‌گیری آن در اوایل انقلاب بوده و این گروه برای مبارزه با منافقین (شهر کامیاران در محاصره دشمن قرار دارند) با هدف آزادسازی این شهر تشکیل شد.
 
وی با اشاره به این که نگارش و تحقیقات این فیلم‌نامه به مدت 6 ماه به طول انجامید،‌ افزود: فیلم تلویزیونی "گروه سلمان" نمادی از فداکاری‌ها و ایثار مردم کرمانشاه را روایت می‌کند.
 
جهانیان گفت: این گروه 35 نفره که 18 نفر آن به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند، سعی کردیم با بقیه این گروه و اتفاقات و خاطراتی که در کنار این شهیدان والامقام داشتند نیز مصاحبه داشته و گفت و گوها را تبدیل به فیلم‌نامه کردیم.
 
وی اظهار داشت: پیش تولید فیلم تلویزیونی "گروه سلمان" در حدود 2 ماه و تصویربرداری این اثر تلویزیونی 39 روز به طول انجامید که در آن بازیگرانی چون پژمان بازغی، مریم کاویانی، لاله اسکندری و پردیس افکاری به ایفای نقش می‌پردازند.
 
گفتنی است سعید جهانیان پیش از این فیلم‌هایی چون "بازگشت"، "آشیانه‌ای برای زندگی‌"، "این سرزمین" و "استخر" را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار