معاون میراث فرهنگی فارس خبر داد

6 اثر تاریخی شناسنامه دار شدند

عبدالرضا نصیری‌، معاون میراث فرهنگی استان فارس از مستند نگاری و شناسنامه دار کردن 6 اثر تاریخی خبر داد.

عبدالرضا نصیری، معاون میراث فرهنگی استان فارس در خصوص مستند نگاری شش اثر تاریخی در این استان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: مستند نگاری و جمع آوری اطلاعات از عکس، دست نوشته، تاریخچه اثر و اطلاعاتی جامع از آثار تاریخی، مستند نگاری گفته می‌شود که از نظر علمی قبلا از انجام دادن هر کار عملیاتی در آثار تاریخی باید تهیه و تنظیم شود.

نصیری ادامه داد: به همین منظور، آثار تاریخی از جمله مدرسه، علمیه حکیم از دوره صفویه تا معاصر، مدرسه علمیه دارالقرآن از دوره پهلوی اول، مدرسه علمیه منصوریه قرن نهم هجری قمری، مدرسه علمیه سعیدیه دوره صفویه که ثبت ملی هستند، مستند نگاری و مورد مطالعه قرار گرفت و اکنون مستند نگاری 6 اثر ذکر شده به پایان رسیده است.

معاون میراث فارس اظهار داشت: در استان فارس بیش از 3 هزار اثر تاریخی به ثبت رسیده وجود دارد که بیشتر آن‌ها مستند نگاری نشده است و در صدد مستند نگاری و شناسنامه دار کردن همه آن‌ها هستیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم 3 هزار اثر به ثبت ملی رسیده را شناسنامه دار و مستند نگاری کنیم، بلافاصله آثار واجد ارزش تاریخی که هنوز در فهرست آثار ملی قرار نگرفته‌اند مستند نگاری آن‌ها را آغاز خواهیم کرد.

نصیری تصریح کرد: یکی از وظایف میراث فرهنگی علاوه بر حفظ و معرفی آثار این است که در مستند نگاری و شناسنامه دار کردن آثار تاریخی ثبت شده و غیر ثبت شده اما واجد ارزش تاریخی اقدام کند.
 
وی در پایان افزود: آثار ذکر شده در حال حاضر همانطور که از نامشان پیداست، برای استفاده علوم حوزوی یا دینی استفاده می‌شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار